eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Szolid nyereség a Synergonnál

A Synergon Informatikai Nyrt. 23,7 millió forint adózás utáni eredményt ért el 2006 első fél évében, szemben az előző év azonos időszakában elért 312,86 millió forintos nyereségével - közölte a társaság tőzsdei gyorsjelentésében.

A cég 2005 első fél évében 372 millió forintos, a korábbi években elhatárolt céltartalékot forgatott vissza. Ezt az egyszeri hatást kiszűrve a bázisidőszakot 59 millió forintos veszteséggel zárta volna.

A nem auditált, konszolidált, nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült jelentés szerint a társaság a fél év során 9,98 milliárd forint értékesítési árbevételre tett szert, ami 18 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

A jelentés szerint a Synergon csoport az idén az első félévi dinamikus árbevétel-növekedést elsősorban a Synergon Informatikai Nyrt. és a SAO-Synergon Kft. működésének köszönheti.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×