A villanyautosok.hu a Geotab tanulmányára hivatkozik és a legfontosabb információ talán az, hogy a mai autók akkujának éves átlagos degradációja mindössze 1,8%, míg a 2019-es hasonló tanulmányukban 2,3 százalékos értéket kalkuláltak.
A tanulmány szerint ezért akár 20 évet meghaladó élettartammal is számolhatunk a modern villanyautók esetében, ami egyáltalán nem marad el a hagyományos autók átlagos élettartamától.
Méréseik szerint a 2 éves járművek akkujának állapota 94-99 százalék között, az 5 éves elektromos autóknál pedig 87 százalék és 93 százalék között szór.
Nem mindegy azonban, hogy milyen országban használják a villanyautókat. A Geotab tanulmánya szerint azokban az országokban, ahol az átlaghőmérséklet évente legalább 5 napon keresztül meghaladja a 27 fokot, az autók 4 éves korára 90% alá csökkent az akkumulátor állapota, míg olyan régiókban, ahol évente ötnél kevesebb olyan nap van, amikor az átlaghőmérséklet 27 fok felé növekszik vagy -5 fok alá csökken, 95 százalék felett maradt az SoH (State-of-Health) érték.
Nissan kontra Tesla
Két konkrét típust külön is kiemeltek ezek közül, a 2015-ös gyártású Nissan LEAF és a szintén 2015-ös Tesla Model S adatait összehasonlítva szembeötlő, mennyivel tartósabb a Tesla akkumulátora. A tanulmány szerint a különbség oka az, hogy a Nissanban nincs, a Teslában viszont van akkumulátor hűtés.