eur:
414.74
usd:
395.02
bux:
78311.4
2024. december 4. szerda Barbara, Borbála
Nyitókép: Unsplash

Máris lecseréli a mesterséges intelligencia jelölésére létrehozott címkét a Meta

Pár hónapja vezette csak be a vállalat a címkét, hogy pontosabban lehessen látni, melyik tartalmak készülhettek mesterséges intelligencia felhasználásával.

Februárban jelentette be a Facebook anyavállalata, a Meta, hogy "Made with AI" címkével látja el a közösségi oldalain, vagyis a Facebookon, az Instagramon és a Threadsen is, azokat a tartalmakat, amelyek mesterséges intelligenciával készültek - írja a hvg.hu.

Április elején a Meta közölte, hogy a korábbinál lényegesen több képi-, videós- és audiotartalomnál lesz látható a címke, azonban valami hiba csúszott a dologba.

Április óta ugyanis egyre több fotós panaszkodott arról, hogy az algoritmus olyan tartalmakat is MI által generáltnak jelöl, amiket valójában ember készített.

A vállalat erre reagálva közölte, hogy megváltoztatja a februárban bevezetett címke szövegét.

A vállalat szerint július 1-jén már életbe is lépett a változás, ami a tartalmakat ezentúl "AI Info" taggel látja el. Az indoklás szerint a "Made with AI" nem mindig igazodott az emberek elvárásaihoz, és nem mindig adott megfelelő kontextust a megjelenített tartalommal kapcsolatban.

A Meta korábban úgy nyilatkozott, iparági szabványokat használnak arra vonatkozóan, hogy az algoritmus meg tudja állapítani, melyik tartalom minősülhet mesterséges intelligenciával készítettnek - írják. A PetaPixel portál tesztje szerint viszont

azok a képek, amelyeket a Photoshopban az Adobe generatív kitöltő eszközével szerkesztettek, megkapják a mesterséges intelligencia-bélyeget, még akkor is, ha az csak a kép nagyon kis részét érinti.

A Meta bejelentése nem mondta ki konkrétan, hogy a Photoshopról van szó, de mint írják, úgy fogalmazott, hogy egyértelműen ez jöl le belőle. Mivel az algoritmus igen érzékeny, a vállalat inkább lecserélte a címkét, és az "AI Info" mögött további információkat kaphatnak a felhasználók.

Ugyanakkor viszont a tag mögötti magyarázatban a közösségi oldalak nem árulják el, hogy az adott képen milyen mesterséges intelligencia-eszközöket használhatott a készítő. Ehelyett egy magyarázatot kapnak a felhasználók arról, mi az a generatív mesterséges intelligencia, és hogy a rendszer akkor jelez, ha azt érzékeli, hogy valamilyen MI-eszközzel nyúltak a képhez.

Címlapról ajánljuk

Elindult a visszaszámlálás: berúgja az ajtót a One, és felforgatja a telekommunikációs piacot

A 4iG az év első kilenc hónapját 507,8 milliárdos árbevétellel zárta, ami több mint 20,5 százalékos növekedés, a bevételek 87 százaléka pedig a telekommunikációs szektorból származott – mondta az InfoRádióban a vállalatcsoport vezérigazgatója. Fekete Péter arról is beszélt, hogy a One márka elindításával új lendületet kap a telekommunikációs iparban a 4iG, ami reményei szerint kedvére lesz az ügyfeleknek is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.04. szerda, 18:00
Orbán Gábor
a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 3. 05:00
×
×
×
×