Az Infostarton is többször felhívtuk a figyelmet, hogy egyre inkább terjednek azok a csalások, amelyek során egy hamis, de a valódihoz teljesen hasonló banki felületre irányítják a gyanútlan internetezőket, hogy ott intézzenek átutalást, vagy pedig azt kérik ugyanígy, hogy adattolvajok miatt változtassák meg az adataikat.
A lényeg, hogy a kamu oldalra beírt adatokkal a csalók hozzáférnek a valódi számlához és elveszik az ottani pénzt. A mostani esetben azonban még ennél is rosszabb történt.
Az RTL Híradó beszámolója szerint egy nő egy online áruházon keresztül adott el egy terméket és az állítólagos vevő üzenetet küldött neki, ami által egy hamis banki felületre került és ott ellopták az ott megadott adatait. Még egy kódot is kapott sms-ben, amit be kellett írnia, és az oldal is olyan volt, mint az igazi banki felület.
Ezt követően levették az összes számláján lévő pénzt, nagyjából 400 ezer forintot, valamint
960 ezer forint hitelt vettek fel a nevében.
A bank megerősítette, hogy a netbankon keresztül kölcsönt vettek fel a nő nevében.
Amikor a bankjától üzenet jött, hogy hitelt vett fel, jelezte, hogy visszaéltek az adataival. A hitelt jelenleg neki kell fizetnie.
"Azt mondták, hogy törlesztem 24 ezrével havonta, 84 hónapig, kétmilliót fizetek vissza így. Vagy egy összegben a 960 ezret visszafizetem nekik" – fogalmazott.
A Magyar Nemzeti Bank korábban figyelmeztetett: korlátozott a lehetőség az ügyfél pénzének visszaszerzésére, ha az ő aktív közreműködésével szerzik meg azt a digitális adathalászok.
(A nyitókép illusztráció.)