Infostart.hu
eur:
352.52
usd:
304.32
bux:
135337.41
2026. június 12. péntek Villő

Memóriavesztéssel járhat a szénhidrátszegény diéta

Nem tesz jót a memóriának, ha jelentősen csökkentjük a kenyér- vagy tésztafogyasztásunkat. Egy friss kutatás szerint a szénhidrátszegény diéta segít a felesleges kilók ledolgozásában, a memóriát azonban rombolja.

A kutatók szerint az energiagazdag ételek csökkentésével vagy elhagyásával sokat árthat magának a diétázó, mert már egy héttel a diéta kezdete után jelentősem romlik a memória állapota.

A 22 és 55 év közötti résztvevők bevonásával, az Egyesült Államokban készült felmérés szerint az energiadús ételek újbóli fogyasztásával a memória állapota helyrehozható.

A massachusettsi Tufts University kutatói arra is rámutattak, hogy közvetlen összefüggés van az elfogyasztott ételek és a kognitív képességek között, az igen divatos szénhidrátszegény vagy szénhidrátmentes diéták pedig sokat árthatnak, ugyanis nem nyújtanak tápanyagot az agynak. Mindezek következtében csökken a diétázók reakcióideje is.

Címlapról ajánljuk
Így készül az autópálya-jelentés, amit Magyar Péter kért
M1-tragédia után

Így készül az autópálya-jelentés, amit Magyar Péter kért

A péntek hajnali halálos baleset kapcsán a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) azt írta, hogy a terelésbe még szabályosan érkezett a kamion, de ismeretlen okból ott áttért a másik sávba, ahol a szabályosan kiépített terelésben munkagépekbe csapódott.
inforadio
ARÉNA
2026.06.12. péntek, 18:00
Marsai Viktor
a Migrációkutató Intézet igazgatója, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×