A police.hu számolt be az esetről, amelyben a sértett majdnem elveszített nyolc millió forintot.
Egy szigethalmi férfit hívtak fel a csalók az egyik pénzintézet nevében és azt hazudták neki, hogy adathalászok ellopták a bankszámla adatait. Azért, hogy a történet még hihetőbb legyen többször is "átkapcsolták" az áldozatot, egyik csalótól a másikig. Közben folymaatosan kérdésekel bombázták így altatva el a gyanakvását.
Végül azt közölték az áldozattal, hogy mivel adatait ellopták és így a számlája már nem biztonságos utalja át a pénzét egy másik kontóra. Ez a "technikai" számla persze a csalóké volt. Azt is mondták, hogy mindezt személyesen is el lehetne intézni egy bankfiókban, de az több napot venne igénybe és addig a pénze nem lenne biztonságban.
Az áldozattal ezért előbb letölttettek egy Anydesk nevű alakalmazást,
majd megkezdődött a tranzakció. A szokatlanul hosszúra nyúlt ügyéntézés azonban szerencsére felkeltette az áldozat gyanúját és egy ismerősével felhívatta a bankot, ahol közölték, hogy valószínűleg csalókkal van dolguk.
Végül a rendőrök öt napi nyomozás után találták meg a pénzt és mindjárt fel is göngyölítették a csaló hálózatot.
A rendőrök azt kérik mindenkitől:
NE
- telepítsen ismeretlen alkalmazást!
- adja meg idegennek netbankja, bankszámlája adatait, PIN, illetve CVC kódját!
- engedélyezzen idegennek távoli hozzáférést!
- utaljon idegennek pénzt!
- higgye el a banki ügyintézés ilyetén módját, ellenőrizze vissza számlakezelő pénzintézeténél!
Aki pedig mégis áldozattá válna, azonnal tegyen feljelentést, mert csak a rendőrök közreműködésével van remény a kár megtérítésére!