Az Országgyűlés 2014 nyarán módosította a választási eljárási törvényt, és ezzel lehetőséget teremtett arra, hogy a választópolgárok tájékoztatást kérhessenek arról, hogy a leellenőrzött ajánlások között szerepelt-e olyan, amely az adataikat tartalmazza. Ezzel a lehetőséggel bármelyik választópolgár élhet, ha felkeresi az illetékes országgyűlési egyéni választókerületi választási irodát (jegyzőt).
Az ajánlóíveket az illetékes választási irodának a szavazást követő 90. nap utáni munkanapon - július 9-én - kell megsemmisítenie, eddig lehet tájékoztatást kérni az irodától.
A választási iroda az ajánlóíveken szereplő személyes adatok közül az érintett kérelmére azonban csak azokról köteles tájékoztatást adni, amelyeket ellenőrzött. Az irodák ugyanis csak addig folytatják a tételes ellenőrzést, amíg az érvényes ajánlások száma eléri a jelöltséghez szükséges számot.
Az informatikai rendszerben az ajánlások ellenőrzésekor a választási irodák rögzítik, hogy a választópolgár ajánlott-e jelöltet, és ha igen, melyiket; erre azért van szükség, mert egy választópolgár ugyan választókerületének több jelöltjét is ajánlhatja, de egy jelöltet csak egyszer. Így kérésre az irodák meg tudják mondani, hogy a választópolgár adatai melyik jelölt ellenőrzött ajánlásai között szerepelnek.