Nem csitulnak a kedélyek, záporoznak a kritikák a fővárosi vezetés felé az Üllői úton és a Váci úton kiépített, oszlopokkal védett új kerékpársávok miatt. A mentők, a tűzoltók, a fuvarozó cégek és a Magyar Autóklub után a taxisok is kifejezték elégedetlenségüket.
Metál Zoltán szerint feleslegesen alakították át ezeket a sávokat úgy, hogy kizárólag kerékpárosok és rolleresek használhatják. Hozzátette,
minden olyan szolgáltatót hátrányosan érint ez az újítás, aki csomagot szállít vagy éppen a lakásfelújításhoz kapcsolódó eszközöket, tárgyakat fuvaroz.
A taxisszövetség elnöke úgy véli, a buszsáv alkalmas volt arra, hogy különböző járműveknek biztosítsa a helyet az ideglenes megállásra, továbbá lehetővé tette nekik, hogy a rollerek, biciklik, buszok és taxik mellett használhassák a sávokat. „Eddig sem volt ebből semmilyen probléma” – fogalmazott Metál Zoltán.
Azért tartja problémásnak azt, hogy csak a kerékpárosok és a rolleresek használhatják az új, póznával elhatárolt sávokat, mert így megnehezítik azoknak a közlekedését, akik például lakást újítanak fel, egy betegszállítónak pedig „fizikai képtelenség” az átmeneti parkolás. Metál Zoltán szerint egyszerűen nem tudnak megállni ezeken a fővárosi helyeken azok a taxisok, akik idős beteget szállítanának a környéken található kórházakba.
„Egy kicsit átgondolatlan intézkedés volt ez a városháza részéről. Az autós szervezetekkel közösen kezdeményezni fogjuk ennek az átgondolását.
Mindenféleképpen párbeszédre van szükség, mert senkivel nem egyeztette a főváros ezt az intézkedését”
– tette hozzá az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Metál Zoltán úgy értesült, hogy a fővárosi önkormányzat a tűzoltósággal, a rendőrséggel és a BKV-val sem ült le tárgyalni a kérdésben. Figyelmeztetett arra, hogy ha a metró valamilyen tűzkár vagy baleset miatt megáll ezen szakaszon, ideiglenesen pótlóbuszokat kell forgalomba helyezni. Feltette a kérdést, hogy ilyen esetekben, hol állnak majd meg ezek a járművek.
„Ha nem tudnak felszállni a buszra az utasok, akkor átmennek majd a kerékpársávon és rolleresek között fognak helyet keresni vagy találni maguknak?” – kérdezte, majd felhívta a figyelmet arra is, hogy a kukásautók szempontjából is kedvezőtlen ez az újítás.
Metál Zoltán azt mondta, ha az intézkedés egyetlen célja az volt, hogy védje a kerékpárosokat és a rollereseket, akkor ez valóban megvalósult. Mint fogalmazott, vannak a városnak olyan részei, ahol elfér egymás mellett a kerékpáros, az autós és az összes tehergépjármű, viszont
vannak olyan helyek is, ahová az autósok nem hajthatnak be, a biciklisek viszont bemehetnek. A Margitsziget és a Városliget egyes részeit hozta fel példának.
„A járműforgalmat nem fogja átvenni a kerékpár és a roller, még ha erre »politikai intézkedési csomagot« jelentenének is be. Ha mondjuk a főváros vezetése kötelezővé tenné mindenkinek, hogy csak rollerrel és kerékpárral járjon, akkor sem fog ez megvalósulni” – mondta az InfoRádióban a taxisszövetség vezetője.