eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 47-es vonalán járó egyik villamos elindult a Kálvin téri megállójából. A tér keleti oldalán modern irodaépületek. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Nem szűnik a vita a fővárosi villamosbeszerzésben - a BKV is megszólalt

A BKV cáfolja azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint nem lehet klimatizálni a frankfurti használt villamosokat. A társaság szakemberei már tervezik a légkondicionálók beszerelését, ugyanakkor szakmai szervezetek szerint ez nem megoldható.

Az utóbbi napokban téves információk jelentek meg a használt frankfurti villamosok beszerzésével, klimatizálhatóságával kapcsolatban - közölte a BKV. A társaság kiemelte, közelmúlt új jármű-beszerzései ellenére is a BKV villamos-járműállománya mintegy 80 százalékban magaspadlós, korszerűtlen járművekből áll, ezért a társaság megvizsgálta használt villamosok beszerzését is.

A BKV célja az volt, hogy jelentős üzemidőtartalékkal rendelkező, magasabb szolgáltatási színvonalú, használt járműveket szerezzen be, amelyek legalább 15 évre javítanak a flotta átlagos életkorán és a szolgáltatási színvonalon. Hozzátették: Frankfurtban sikerült olyan használt járműveket találni, amelyek műszaki kialakítás szempontjából megfelelőek. E villamosok ugyanakkor nem klimatizáltak – ezt látva, a BKV úgy készült, hogy a beszerzendő villamosok honosítása közben megoldják a klimatizálást. A társaság szakemberei a klimatizálhatóság előzetes felmérését, tervezését már el is kezdték, és nem látják ennek műszaki akadályát. Hozzátették:

a német közlekedési vállalat nem tárt fel olyan körülményt, ami a villamosok utólagos klimatizálását meggátolná,

ráadásul a széria vezetőfülkéit a német szakemberek utólagosan már felszerelték klímaberendezésekkel.

Korábban a Magyar Nemzet írt arról, hogy a német cég szerint utólag sem klimatizálhatók a frankfurti használt villamosok. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint Frankfurt éppen azért kínálja eladásra a járműveket, mert azokba utólag nem lehet klímát szerelni, a berendezést ugyanis nem bírja el a villamos teteje.

A főváros 25-30 éves szerelvényeket venne, ezek válthatnák ki a jelenleg a 47-49-es vonalon közlekedő, ötvenéves Ganz csuklós villamosokat. Három ütemben összesen 35 darab, Frankfurtban használt villamos érkezne Budapestre mintegy 7,7 milliárd forint értékben.

Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az InfoRádió kérdésére pár nappal ezelőtt azt mondta, a főváros megoldaná a villamosok klimatizálását. "Olyan, 50 éves villamosokat szeretnénk lecserélni, amelyek nem nagyon tudnak már tovább működni. Erre hozta a BKV azt a megoldást, hogy a frankfurti közlekedési vállalat nagyon jó állapotú, alacsonypadlós villamosait venné meg. Ha ezeket sikerül megvenni, akkor klimatizálva lesznek. A beszerzendő szerelvények mindenképpen sokkal jobbak, mint amelyek helyére itthon szánják őket."

Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint a frankfurti használt járművek a mai budapesti villamosok döntő többségénél modernebbek. Hozzátette, a BKV elsőként egy prototípus kocsi beszerzését tervezi, a teljes kontingens pedig akkor érkezik, ha a tesztelés eredményei megfelelőek lesznek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×