Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: YouTube

Brutális balesetet rögzített a kamera az M3-as autópályán

A forgalommal szemben hajtott fel egy autós a sztrádára, és esély sem volt az ütközés elkerülésére.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. gyorsforgalmi hálózaton található kamerarendszere az M25-ös és M3-as autópálya csomópontjában szeptember 11-én, pénteken egészen döbbenetes balesetet rögzített.

A nemrégiben elkészült M25-ös autóútról az M3-as autópályára hajtott fel egy utánfutót vontató terepjáró. A jármű 67 éves sofőrje az M3-asra felhajtó ág végén hirtelen teljes mértékben szabálytalanul elkezdett megfordulnim, és a gyorsforgalmi úton a menetiránnyal szemben hajtott fel. Egy, autópályán érkező személyautónak nem volt esélye, nem tudta kivédeni az ütközést, és nagy erővel becsapódott az autópályára szabálytalanul ráforduló járműbe.

Az ütközés erejétől a pick up utánfutója leszakadt, és az árokba csapódott, csak a szerencsén és az ott haladó járművek sofőrjeinek jelenlétén múlt, hogy nem történt újabb baleset. A becsapódott autóban egyébként négy gyermek és két felnőtt utazott.

A kérdéses csomópontban minden szükséges előjelzés adott volt: előjelző és kötelező haladási irányt jelző táblák, maguk a burkolati jelek és a felhajtó ág vonalvezetése is mind egyértelműen úgy volt kialakítva, hogy a sofőrök számára ne legyen kérdés, hogy mely irányba kell haladniuk. A felvételeken jól látszik a balesetet okozó jármű mozgásából, hogy egy ideig szabályosan haladt a felhajtó ágon, de annak M3-as autópályába való csatlakozásánál meggondolta magát.

A szakemberek felhívják a figyelmet arra, ha eltévesztünk egy kijáratot egy gyorsforgalmi úton, soha ne forduljunk vagy tolassunk vissza. A hazai gyorsforgalmi utakon sűrűn találhatóak különszintű csomópontok, melyeken keresztül biztonságosan lehajthatunk és megfordulhatunk.

Ha észrevesszük, hogy a forgalommal szemben haladunk, semmiképpen ne tolassunk vissza a felhajtóra, ne forduljunk meg és ne hajtsunk keresztbe az úton. Kapcsoljuk be a vészvillogót, lehetőség szerint húzódjunk le a leállósáv szélére vagy forgalmi sávon kívülre és álljunk meg. Vegyük fel a láthatósági mellényt, szálljunk ki az autóból és a korlát mögött várakozva hívjuk fel a 112-es segélyhívó számot.

Ha jó irányba haladunk, de hírt kapunk arról, hogy hozzánk közel a forgalommal szemben halad egy jármű, csökkentsük a sebességet, növeljük a követési távolságot a saját és az előttünk haladó autó között, soroljunk be a külső sávba és ne előzzünk. Ha lehet, várakozzunk a legközelebbi benzinkútnál vagy pihenőhelynél, amíg elmúlik a veszély. Ha mi magunk észleljük a forgalommal szemben haladót, használjuk a legközelebbi, út mentén elhelyezett segélykérő telefont. Ha erről telefonálunk, azonnal tudni fogják, hogy pontosan honnan érkezik a hívás és az illetékesek gyorsabban tudnak intézkedni. Ha nincs ilyen telefon a közelben, hívjuk a 112-es segélyhívó számot.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Az utóbbi évek alaposan átrajzolták Japán politikai életének valóságát. Az elmúlt 70 évben szinte folyamatosan kormányzó jobboldali Liberális Demokrata Párt (LDP) történelmi válságát éli, közben új formációk emelkednek fel. A helyzet 2025 novemberében forró lett Tokióban, amikor a kormányfő kijelentette, hogy a szigetország beavatkozna katonailag, amennyiben Kína megtámadná Tajvant. A mondatok súlyos feszültséghez vezettek, ám ennél is érdekesebb, hogy a miképpen hatott a szigetországban már egyébként is erősödő japán nacionalizmusra. Ennek legfőbb képviselője már okozott meglepetést választások során, ráadásul olyan politikai trendek törtek be az ország mindennapjaiba, amelyek máshol már jól ismertek lehetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 5. 21:40
×
×
×
×