eur:
414.01
usd:
396.61
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória

Már vasúton is érkezik védőfelszerelés Kínából

Jelentős mennyiségű egészségügyi védőfelszerelés érkezett hétfőn Kínából a budapesti Rail Cargo Terminal-Bilk állomásra, és már elindult a következő vasúti szerelvény is a távol-keleti országból.

A 40 kocsiból álló konténervonat fogadásakor az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára üdvözölte, hogy újraindult a szárazföldi áruszállítás a két ország között. A fuvarozás minden szereplője példásan helyt áll a veszélyhelyzetben, de nem csak az ellátás biztosításában, hanem később, a gazdaság újraindításában is fontos szerep jut nekik - tette hozzá Mosóczi László.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke elmondta, hogy Kínában újra termelnek már a gyárak, így beindult a vasúti konténerfuvarozás.

A Rail Cargo Group vonatai az adriai kikötőkből is szállítanak ázsiai árut Magyarországra.

A Rail Cargo Operator - Hungaria kezelésében közlekedő vonat a szárazföldi Selyemúton több mint 10 ezer kilométert tett meg. Útja során számos alkalommal váltott mozdonyt és mozdonyvezetőt, a konténereket a vasúthálózatok különböző nyomtávszélessége miatt többször át kellett rakni.

A következő hasonló összetételű vonat is elindult Budapestre.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára örömmel nyugtázta, hogy a több hete üzemelő légihíd mellett szárazföldön is helyreállt az összeköttetés Kína és Magyarország között. Az egyre élénkülő forgalomban a vasút a tengeri fuvarozásnál gyorsabb árutovábbítást tesz lehetővé környezetkímélő módon.

Az államtitkár arról is beszélt, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának korszerűsítése és kapacitásbővítése a kapcsolódó hitelszerződés napokban megtörtént aláírása után a tervezéssel és engedélyeztetéssel megkezdődik. Az Ázsiából Európába tartó teherforgalomból tranzitországként Magyarország is profitál, hazánk kedvező adottságaival élve a régió logisztikai központjává válhat.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria Igazgatóságának tagja egyelőre hullámzó mennyiségű forgalomra számít, mint mondta,

akár őszig is eltarthat, amíg egyensúlyba kerülnek a szállítások

– aszerint, ahogy Európában a gyárak újra működni kezdenek. A vasút őszre, télre érheti el forgalomban a tavalyi hónapokat, de éves szinten a régióban országonként mintegy 10-20 százalék visszaesés várható.

Az Igazgatóság elnöke hangsúlyozta, a jelentős veszteségek miatt a minisztériummal közösen keresik az árufuvarozó vasút működőképességének megszilárdítására alkalmas megoldásokat.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×