A Gazdasági Versenyhivatal nem bírságolt korábban olyan kereskedelmi gyakorlatok - úgynevezett szerkesztői tartalomnak álcázott dolgok - miatt, amikor influencerek reklámoztak egy adott terméket, de ezt a jelleget nem tüntették fel egyértelműen a posztokban.
"Korábban az volt a GVH célja, hogy iránymutatást kapjanak a piaci szereplők - ezalatt értem nem csak az influencereket, hanem a reklámozókat is - arról, hogy milyen jogszabályi keretek vonatkoznak erre a tevékenységre. Úgy tűnik, legalább is a GVH friss következménye arra engeded következtetni, hogy véget ért a türelmi időszak" - mondta az InfoRádióban Varga Noémi ügyvéd.
Ezt követően
a reklámozók szigorúbb fellépésre számíthatnak abban az esetben, ha úgy népszerűsítenek termékeket, hogy nem tüntetik fel, ezért nekik ellenszolgáltatás jár, vagyis nem egy független tartalmat lehet látni.
Abban az esetben, ha nem kapnak pénzt a termékelhelyezésért, de egyéb juttatást igen, akkor is fel kell tüntetni, hogy reklámról van szó. Ha viszont nincs ellenszolgáltatás, nem kell feltüntetni, hogy reklámmal állunk szemben.
Természetesen, nehéz lesz a GVH dolga egy olyan világban, ahol ezek a posztok dinamikusan változtathatók, de felelősségre vonhatók az influencerek mellett a reklámozók is,
ami a szakemberek szerint visszatartó erő lehet.
Varga Noémi úgy véli, akkor a legtisztább a helyzet, ha az influencerek szerződéses viszonyban állnak a hirdetőkkel.