Szombat Tamás, az Aegon vezérigazgató-helyettese azt mondta, online kutatásukban a megkérdezettek negyven százaléka válaszolta, hogy rendszeresen használ mobilt vezetés közben. Tízből nyolcan pedig ismernek olyan sofőrt, aki a volánnál ülve is rendszeresen használja - kézben tartva - a telefonját. A jelenség a megkérdezett nők harmadára, a férfiak felére jellemző, és a városiak között gyakoribb, mint a kistelepülésen élők körében - közölte.
Városban 3-5 másodperc alatt 50-70, autópályán akár 200 métert is megtesz az autó, azaz egy üzenet elolvasása ennyi vakvezetést jelent - tette hozzá.
Hangsúlyozta,
a megkérdezettek 93 százalék tisztában van a vezetés közbeni mobilozás veszélyeivel.
A felmérés szerint az üzenetküldés és a közösségimédia-használat főleg a 19-39 éves korosztályra, a vezetés közbeni e-mailezés pedig a 30-39 évesekre jellemző.
A kampányban a veszélyekre humoristák által készített rövid videókkal hívják fel a figyelmet. Emellett körútra indulnak egy virtuálisvalóság-játékkal, amelyben városi vezetés közben figyelni kell a mobilra érkező értesítésekre is. A játék célja, hogy bemutassa, mennyiféle veszélyt képtelen elhárítani az ember, ha vezetés közben a telefonját nyomogatja - mondta Szombat Tamás.
Óberling József, az OBB ügyvezető elnöke úgy fogalmazott, hogy a telefon megkönnyíti az életet, de vezetés közben nem a barátunk, mert ha nem figyelünk, az életünkre törhet.
A mobilozó vezető nemcsak a saját életét, hanem a környezetében élőkét is veszélyezteti
- hangsúlyozta.
Az ügyvezető elnök kérdésre válaszolva azt mondta, a telefonhasználat miatt okozott balesetek számát nem lehet meghatározni, mert akkor sem lehet rábizonyítani a vezetőkre, ha egyértelmű, hogy a baleset bekövetkeztekor mással foglalkoztak.
Reményiné Csekeő Borbála, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szakmai vezetője arról beszélt, segíteni kell a fiatalokat, hogy reálisan fel tudják mérni a kockázatokat, és tudatos döntést tudjanak hozni. Ezt azonban nehéz elvárni, ha a szülőktől nem látják, hogy ez fontos lenne - tette hozzá.