Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.79
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A MÁV Start Zrt. korszerű elektromos meghajtású Stadler FLIRT vonatszerelvényei találkoznak a Déli pályaudvarra be- és kivezető vonalszakaszon. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTI: Jászai Csaba

Kemény bérkonfliktus alakult ki a MÁV-nál

A munkavállalóknak nem elég az idei 5 százalékos emelés, amiben 2017-ben állapodtak meg három évre.

Még mindig nem rendezték a 2019-es béreket a MÁV-nál - írja a Magyar Nemzet. A vasúttársaság automatikusan a 2017-ben kötött, három évre szóló bérmegállapodás alapján - a többi közszolgáltatóhoz hasonlóan - átlagosan 5-5 százalékkal emeli a fizetéseket, ám ezt munkakörönként differenciálják, erről zajlik még mindig az egyeztetés.

A képviseletek úgy látják, nem elég az idei évre az 5 százalék, a MÁV szerint azonban további bérfejlesztésről csak akkor kezdődhetnek el az egyeztetések, ha a mostani bértárgyalások befejeződnek.

A Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete (MTSZSZ) közleményé­ben kiemelte: kizárólag olyan megállapodást tud elfogadni, amely egységesen érint valamennyi MÁV-dolgozót, azaz differenciálás nélküli. Javaslatuk szerint a már elfogadott ötszázalékos emelést mielőbb ki kellene fizetni a munkavállalóknak, emellett további - a munkaerőpiaci helyzet figyelembevételével - bérfelzárkóztatás kell, amely a MÁV-csoport munkaerő-megtartó és munkaerő-vonzó képességét növeli.

A munkavállalók garanciális elemeket akarnak,

például azt, hogy az emelés idomuljon az inflációhoz, a gazdasági növekedéshez és a munkaerő-piaci helyzethez is.

A Vasutasok Szakszervezete megelégedne a mostani 5 százalékos emeléssel, ha az év második felében két számjegyűre egészítik ki a növekményt.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×