eur:
395.16
usd:
368.02
bux:
0
2024. július 3. szerda Kornél, Soma
A MÁV Start Zrt. korszerű elektromos meghajtású Stadler FLIRT vonatszerelvényei találkoznak a Déli pályaudvarra be- és kivezető vonalszakaszon. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTI: Jászai Csaba

Kemény bérkonfliktus alakult ki a MÁV-nál

A munkavállalóknak nem elég az idei 5 százalékos emelés, amiben 2017-ben állapodtak meg három évre.

Még mindig nem rendezték a 2019-es béreket a MÁV-nál - írja a Magyar Nemzet. A vasúttársaság automatikusan a 2017-ben kötött, három évre szóló bérmegállapodás alapján - a többi közszolgáltatóhoz hasonlóan - átlagosan 5-5 százalékkal emeli a fizetéseket, ám ezt munkakörönként differenciálják, erről zajlik még mindig az egyeztetés.

A képviseletek úgy látják, nem elég az idei évre az 5 százalék, a MÁV szerint azonban további bérfejlesztésről csak akkor kezdődhetnek el az egyeztetések, ha a mostani bértárgyalások befejeződnek.

A Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete (MTSZSZ) közleményé­ben kiemelte: kizárólag olyan megállapodást tud elfogadni, amely egységesen érint valamennyi MÁV-dolgozót, azaz differenciálás nélküli. Javaslatuk szerint a már elfogadott ötszázalékos emelést mielőbb ki kellene fizetni a munkavállalóknak, emellett további - a munkaerőpiaci helyzet figyelembevételével - bérfelzárkóztatás kell, amely a MÁV-csoport munkaerő-megtartó és munkaerő-vonzó képességét növeli.

A munkavállalók garanciális elemeket akarnak,

például azt, hogy az emelés idomuljon az inflációhoz, a gazdasági növekedéshez és a munkaerő-piaci helyzethez is.

A Vasutasok Szakszervezete megelégedne a mostani 5 százalékos emeléssel, ha az év második felében két számjegyűre egészítik ki a növekményt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×