Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Elektromotoros meghajtású modern Solaris trolibusz és korszerű autóbuszok a főváros XIV. kerületében, az Örs vezér téri végállomásukon. Műholdas rendszerrel ellenőrzött menetrend szerint közlekednek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vonalain, kényelmesebbé és kiszámíthatóvá téve a kozösségi közlekedést. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

Ilyen is van: egy bliccelő kiperkált 1,85 millió forintot a BKK-nak

Több százan fizettek be tavaly 100 ezer forint fölötti büntetési tartozást a Budapesti Közlekedési Központnak.

Kevesebb bliccelőt fognak a fővárosi tömegközlekedési járatokon, tőlük azonban hatékonyabban hajtják be a büntetést. A 24.hu a számok iránt érdeklődött a BKK-nál, és a következőket tette közzé:

  • 2,457 milliárd forintot szedett be a társaság büntetésekből
  • a legmélyebben a zsebébe nyúló bliccelő 1 848 648 forintos tartozást rendezett tavaly (1,3 millió forint feletti büntetést öten fizettek be)
  • több százan fizettek be 100 ezer forint feletti összeget
  • 2018-ban 220 ezer esetben büntettek az ellenőrök, ami 30 ezres csökkenés

A cikk kitér rá, hogy ha a bliccelő 2 munkanapon belül személyesen, a kiemelt ügyfélközpontokban rendezi pótdíját, 8 ezer forinttal megúszhatja a lógást. Ha nem, 30 napon belül 16 ezer, azon túl 32 500 forintot fizet.

A Világgazdaság korábbi cikke szerint a BKK 2016-ban 1,5 milliárd, 2017-ben pedig 2,4 milliárd forintot szedett be a bliccelőktől.

A 24.hu összeállítása megjegyzi, még

mindig vannak olyan utasok, akik nem tanulnak, havonta 10-20 pótdíjat összeszednek, és több milliós tartozást halmoznak fel.

A BKK menetdíjbevétele egyébként tavaly 1,3 milliárd forinttal, 65,7 milliárd forintra nőtt.

A legnépszerűbb a havibérlet, ebből 4,4 millió fogyott tavaly - ebből van a legtöbb bevétel -, vonaljegyből 18,3 millió.

Az ellenőr egyébként egy év alatt 21-gyel lett kevesebb, HÉV-ellenőr hattal.

Egy - nem precedens - bírósági ítélet szerint egyébként a jegyárhoz képest túlzó mértékű a pótdíj, de mivel egy ilyen ítélet született eddig, a BKK nem változtat a büntetési tételeken.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×