- Alig négymillió forintért megvehető ez a Malév-gép
- Megváltozik itthon a repülőtéri ellenőrzés
- Veszélyhelyzet volt Ferihegyen egy drón miatt
- Így fog kinézni a ferihegyi reptér öt év múlva
- Nagy változás jön a ferihegyi repülőtérnél
- Nagyszabású fejlesztés jön a ferihegyi repülőtéren
- Visszavonták az engedélyt, leállt a ferihegyi nagyberuházás
- Nagy változás jön mától a Liszt Ferenc repülőtéren
2024-ig új utasterminál-komplexum épül a ferihegyi repülőtéren - ez nevezhető 3-as terminálnak is - a beruházás 225 milliárd forintba kerül - mondta az InfoRádiónak a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. Hardy Mihály elmondta: jelenleg az építészeti tervezés zajlik, ami várhatóan az év végére lezárul.
Most is és várhatóan a jövőben is folyamatosan bővül a repülőtér forgalma, ezért
a bud:plusz programban 6,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósul meg két év alatt. 70 különböző egymáshoz kapcsolódó lépésről van szó részben az utasforgalmi, részben a biztonsági területen.
Építkezésekkel már most is találkozhatnak a Ferihegyi reptérre érkezők vagy az innen indulók az egyes kereskedelmi egységek vagy kávézók helyén. A fejlesztéseket szeretnék még a nyári utasforgalmi csúcsidőszak előtt, júniusban befejezni.
Új utasbiztonsági ellenőrző sor épül a 2A és a 2B terminálon és meghosszabbítják a röntgensorokat, hogy egyszerre több embert tudjanak kiszolgálni. Már megvannak az első olyan csomagvizsgáló röntgenek, amelyekhez nem kell kivenni a poggyászból a laptopokat és a folyadékokat. Ha a teszt sikeres lesz, akkor az újonnan épülő terminálban már ezeket berendezéseket telepítik.
Kibővítik a 2B (nem schengeni) terminál érkezési területén a poggyászszallagokat, új várakozási területet, tágasabb utasforgalmi területet adnak át, egyszerűsödik a vámügyintézés.
Az indulásnál új várakozórendszert építenek ki, hogy egyszerűbb legyen megtalálni a megfelelő check-in pultot.
Elkezdik tesztelni az önkiszolgáló check-in és poggyászcímke-kiadó automatákat a légitársaságokkal együtt. Ez azt jelenti, hogy az utas maga "csekkolhat be", nyomtathatja ki csomagja címkéjét és adhatja fel azt, továbbhaladva az utasbiztonsági ellenőrzésre. A rendszerbe a Ryanair, a Wizz Air, a Lufthansa és az Air France-KLM-et is bevonják majd.
A csomagosztályozó kapacitásait mintegy 30 százalékkal növelik a nyári csúcsidőszakra, ehhez a Skycourt épülete előtt, a forgalmi előtéren egy ideiglenes épületet alakítanak ki.
Automata beléptetőkapukat is telepít majd a repülőtér a rendőrséggel együttműködve, ezzel növelve az érkező utasok ellenőrzésének kapacitását.
A megújuló hangosbemondó rendszer a mostani élő szavas bemondásnál jobb minőségű, hangszintetizátor alapú lesz.
A nyári szezonig egy fiatalokból toborzott "információs csapat" áll szolgálatba a terminálon, akiknek a feladata az utasok közvetlen segítése lesz. Ők a repülőtéren már meglévő információs, támogató szolgáltatásokat összefogva, kiegészítve adnak információt és nyújtanak segítséget az utasoknak. A Budapest Airport emellett az információs táblák, képernyők számát is növeli, nemcsak a terminálokban, hanem azok környezetében is.
Szabó István, a repülőtér biztonsági igazgatója kiemelte: ezekkel a fejlesztésekkel a várakozási idő csúcsidőszakban várhatóan nem éri majd el a fél órát.
Az építkezések egy része már zajlik, néhány márciusban-áprilisban kezdődik. Végrehajtják a korábban bejelentett mosdófejlesztést is, a nyári szezonra háromszor annyi mosdó áll majd rendelkezésre.