eur:
408.18
usd:
387.72
bux:
77771.12
2024. november 16. szombat Ödön
Tollak és szögmérő az egyik diák padján a matematika írásbeli érettségi vizsga kezdete előtt 2018. május 8-án.
Nyitókép: MTI

Lánchíd a matekérettségin? Ilyenek voltak a feladatok

Tanulóbarát, sokszor gyakorolt feladatokat tartalmazott, ugyanakkor munkás volt az idei középszintű matematika érettségi. Emelt szinten is korrekt, de nagy odafigyelést igénylő kérdéseket tartalmazott a vizsgalap - mondta az InfoRádiónak Veres Pál, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium igazgatója.

A középszintű érettségi két részből állt. A rövidebb egy 45 perces rész, amely nagyon könnyű definíciók és azok közvetlen alkalmazására vonatkozó feladatlap volt. Ebből akár könnyedén össze lehetett szedni az elégséges szinthez szükséges pontszámot - mondta a tanulók és szülők megnyugtatására is az intézményvezető. Veres Pál szerint ebben

extra nagy tudást igénylő tartalom nem volt, de átkarolta az egész középiskolás tananyagot,

azokat az elemi definíciókat, amelyeket később is használhatnak a mindennapi életben a fiatalok.

A vizsga másik része két részből állt, összesen 135 percet vett igénybe. Az "A" rész minden feladatát meg kellett oldani. Veres Pál tájékoztatása szerint az első feladat egy nagyon egyszerű szöveges, illetve egy gyökös egyenlet megoldását kérte, majd elemi geometria szerepelt a feladatlapon. A következő rész 3 feladatból állt, ebben volt számtani sorozat, koordináta geometria és függvénytani alapok is.

A "B" részben három feladat volt, ebből kettőt kellett megoldaniuk a diákoknak, egyet kihagyhattak. Ezek összetettebb feladatok voltak.

Szerepelt benne valószínűség számítás és gráfok - ettől sokan megijedhettek a szakember szerint, de ahogy Veres Pál fogalmazott egyszerű logikával és józan paraszti ésszel meg lehetett oldani.

A feladatok között volt még térgeometria és kombinatorika is, az utolsó feladatban statisztika és elemi valószínűség számítás szerepelt.

Az emelt szintű vizsgáról Veres Pál azt mondta: több és nehezebb feladatot tartalmazott, melyek megoldására 4 óra állt a tanulók rendelkezésére.

Egy-egy feladaton belül is különböző anyagrészekre kérdeznek rá, az első rész iskolás szagú: ezek barátságosak, könnyen megoldható feladatok, segített a kezdeti drukkot ledolgozni. A második rész öt feladatból állt, ebből négyet kellett megoldani - mondta Veres Pál. Hozzátette: összetettek, elgondolkodtatók voltak, sok hosszú szöveges rész szerepelt benne. A feladatsor tartalmazta a gráfelméletet, koordinátageometriát, valószínűségszámítást.

A második részben integrálszámításra, illetve függvény meghatározásra is szükség volt, amelyet gyakorlati feladatba ágyaztak bele. Veres Pál intézményvezető

érdekesnek és szellemesnek tartotta, hogy egy híd elemeit kellett meghatározni, ami erősen hasonlított a Lánchídra.

Az utolsó feladat egy nagyon hosszú szöveges, következtetéssel, egyenletekkel megoldható feladat volt, egymással összefüggő mennyiségeket kellett megtalálni. Ez utóbbinál a hosszú szöveg és az adatgyűjtés okozhatott nehézségeket.

Az eduline.hu által megkérdezett diákok könnyűnek találták a középszintű matekérettségi első részét, de találtak benne beugratós feladatokat is, sokan a hosszú szövegeket bírálták.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Így fogja meg demenciában szenvedő idősek kezét a szentendrei skanzen

Így fogja meg demenciában szenvedő idősek kezét a szentendrei skanzen

Társadalmi Innovációs Díjat kapott a skanzen demenciaprogramja. A szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum a magyarországi múzeumi szférában elsőként kezdett el foglalkozni a világszerte egyre nagyobb kihívást jelentő betegség problémájával. Az InfoRádió Bokonics-Kramlik Mártát, a program koordinátorát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 16. 19:33
×
×
×
×