eur:
393.13
usd:
363.63
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Metrópótlás: felháborodtak a buszvezetők

Metrópótlás: felháborodtak a buszvezetők

Az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordulhat a metrópótlás során tapasztaltak miatt a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ). Az érdekképviselet szerint a cégvezetés erre a szolgáltatásra biztosít a sofőröknek minden feltételt, miközben a többi járaton dolgozók munkakörülményei egyre rosszabbak.

Az EKSZ aggasztónak tartja azt is, hogy a társaság menedzsmentje nem fogadja be a kollektív szerződésbe a munkakörülmények javítását célzó szakszervezeti javaslatokat, de még a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott saját humánstratégiai tervét sem tartja be.

A szervezet elnöke cáfolja a BKV vezetésének többször hangoztatott állítását, miszerint a béremelésről érdemi tárgyalást folytat a munkavállalói oldallal. Nemes Gábor úgy véli, ezzel csak húzzák az időt, a találkozókon ugyanis semmi konkrétum nem hangzik el. Ez EKSZ elnöke szerint a közlekedési társaság vezetése nem számol azzal, hogy az időben, még ebben az évben bejelentett béremelés nélkül nemhogy új járművezetők felvételére nem számíthat, de még a régiekből is sokakat el fog veszíteni.

Már így is rezeg a léc a cégnél, a járművezetők ugyanis háborognak,

mert miközben a nagy figyelemmel kísért metrópótlást megoldja a BKV, a többi járaton dolgozók munkafeltételei egyre rosszabbak – emelte ki Nemes Gábor.

A pótlással érintett járatokra az átlagosnál jóval több sofőrt és buszt vezényeltek, s biztosítják is a megfelelő pihenőidőt, akár a menetrendi csúszást is bekalkulálva. A többi területre kevesebb buszvezető maradt, őket viszont a végtelenségig kell hajszolni, hogy hellyel, közzel tarthassák a menetrendet – közölte, hozzátéve, hogy ezeken a vonalakon minimálisra csökkentették a sofőrök pihenőidejét, s a törvényesség határát súrolóan sok a túlóra. Ez utóbbit úgy próbálja ellensúlyozni a cégvezetés, hogy egynapos szabadságokra kényszeríti az érintett munkavállalókat, amit erősen aggályosnak tartanak.

Az elnök kijelentette: szakszervezetük elvárja, hogy az utasok százezreinek a biztonságáért felelő sofőröknek kivétel nélkül minden viszonylaton garantálja a cég a törvényes pihenőidőt, ami a munkaidőnek legalább a 15 százaléka.

Az EKSZ azt is követeli, hogy ne csak a kiemelt figyelmet kapott metrópótláson dolgozók, hanem a többi járművezető is kapjon meg minden törvényes feltételt ahhoz, hogy egészséges körülmények között dolgozhasson, s ne a rengeteg túlórától fáradt sofőrök üljenek a volánok mögött. Amennyiben ezeket a feltételeket nem garantálja minden dolgozójának a cégvezetés, a szakszervezet az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordul.

Címlapról ajánljuk

Lapértesülés: a Schadl-ügy egyik tanúja vesztette életét az Árpád hídi tragédiában

B. Ervin a Suzukiban ült, hírek szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×