eur:
413.86
usd:
401.74
bux:
81168.32
2025. január 9. csütörtök Marcell
Metrópótlás: felháborodtak a buszvezetők

Metrópótlás: felháborodtak a buszvezetők

Az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordulhat a metrópótlás során tapasztaltak miatt a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ). Az érdekképviselet szerint a cégvezetés erre a szolgáltatásra biztosít a sofőröknek minden feltételt, miközben a többi járaton dolgozók munkakörülményei egyre rosszabbak.

Az EKSZ aggasztónak tartja azt is, hogy a társaság menedzsmentje nem fogadja be a kollektív szerződésbe a munkakörülmények javítását célzó szakszervezeti javaslatokat, de még a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott saját humánstratégiai tervét sem tartja be.

A szervezet elnöke cáfolja a BKV vezetésének többször hangoztatott állítását, miszerint a béremelésről érdemi tárgyalást folytat a munkavállalói oldallal. Nemes Gábor úgy véli, ezzel csak húzzák az időt, a találkozókon ugyanis semmi konkrétum nem hangzik el. Ez EKSZ elnöke szerint a közlekedési társaság vezetése nem számol azzal, hogy az időben, még ebben az évben bejelentett béremelés nélkül nemhogy új járművezetők felvételére nem számíthat, de még a régiekből is sokakat el fog veszíteni.

Már így is rezeg a léc a cégnél, a járművezetők ugyanis háborognak,

mert miközben a nagy figyelemmel kísért metrópótlást megoldja a BKV, a többi járaton dolgozók munkafeltételei egyre rosszabbak – emelte ki Nemes Gábor.

A pótlással érintett járatokra az átlagosnál jóval több sofőrt és buszt vezényeltek, s biztosítják is a megfelelő pihenőidőt, akár a menetrendi csúszást is bekalkulálva. A többi területre kevesebb buszvezető maradt, őket viszont a végtelenségig kell hajszolni, hogy hellyel, közzel tarthassák a menetrendet – közölte, hozzátéve, hogy ezeken a vonalakon minimálisra csökkentették a sofőrök pihenőidejét, s a törvényesség határát súrolóan sok a túlóra. Ez utóbbit úgy próbálja ellensúlyozni a cégvezetés, hogy egynapos szabadságokra kényszeríti az érintett munkavállalókat, amit erősen aggályosnak tartanak.

Az elnök kijelentette: szakszervezetük elvárja, hogy az utasok százezreinek a biztonságáért felelő sofőröknek kivétel nélkül minden viszonylaton garantálja a cég a törvényes pihenőidőt, ami a munkaidőnek legalább a 15 százaléka.

Az EKSZ azt is követeli, hogy ne csak a kiemelt figyelmet kapott metrópótláson dolgozók, hanem a többi járművezető is kapjon meg minden törvényes feltételt ahhoz, hogy egészséges körülmények között dolgozhasson, s ne a rengeteg túlórától fáradt sofőrök üljenek a volánok mögött. Amennyiben ezeket a feltételeket nem garantálja minden dolgozójának a cégvezetés, a szakszervezet az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordul.

Címlapról ajánljuk

Hetekkel a német választások előtt egyéves csúcson az AfD támogatottsága

Megörvendeztette a radikális jobboldali pártot a YouGov tekintélyes közvélemény-kutató intézet. Idei első felmérése szerint a párt támogatottsága immár 21 százalékos, ami 2 százalékos pluszt jelent a tavaly decemberi népszerűségéhez képest. Legutóbb egy évvel ezelőtt, tavaly januárban mértek 21 százalékot a párt esetében.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.09. csütörtök, 18:00
Hámori Máté
Liszt Ferenc-díjas karmester, a Danubia Zenekar művészeti vezetője
Megjöttek az adatok – Tényleg drága a magyar benzin?

Megjöttek az adatok – Tényleg drága a magyar benzin?

Megállás nélkül drágul a benzin a hazai töltőállomásokon, csak idén közel 20 forinttal kell már többet fizetni az üzemanyag literéért. A meredek áremelkedés hátterében több ok is meghúzódik, ráadásul a legfontosabb drágító tényezők kifejezetten a hazai piacot érintik. Adódik a kérdés: mégis miért drágult így meg a hazai benzinár, és mi a helyzet a régióban? A szomszédos országokban jobb a helyzet?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×