eur:
403.6
usd:
354.2
bux:
96520.82
2025. június 8. vasárnap Medárd
Készültségbe helyezték a hókotrókat is

Készültségbe helyezték a hókotrókat is

Téli üzemmódra vált a Magyar Közút Nonprofit Zrt. - csaknem négyezren szolgálatban.

Minden év november 10. napjától téli üzemmódra vált a Magyar Közút Nonprofit Zrt.: országosan 19 megyei igazgatóságán, 93 mérnökségén és a központi irányításban is 0-24 órás szolgálatra állnak át a szakemberek. A téli hónapokban a társaság elsődleges feladata a hóeltakarítás és a síkosságmentesítés, valamint – megfelelő időjárási körülmények között – a téli kátyúzás. A következő hónapokban közel 3850-en dolgoznak váltott, 12 órás műszakokban a téli útüzemeltetési feladatok ellátásán, koordinációján.

Az országos közúthálózaton 725 sószóró és hóekével felszerelt nehézgépjármű mellett 214 rakodógép és 170 hómaró adapterrel is felszerelhető univerzális eszközhordozó lát el 24 órás szolgálatot.

A Magyar Közút mintegy 200 000 tonna útszóró sóval, 777 tonna kalcium-klorid granulátummal, 1 millió liter kalcium-klorid oldattal és 8900 tonna érdesítőanyaggal néz szembe a következő időszak kihívásaival. Azokon a szakaszokon, ahol az elmúlt évek tapasztalatai alapján nagyobb a hófúvások előfordulási lehetősége, ott a hófogó rácsok és hálók kihelyezését elvégezték a szakemberek, ez összesen mintegy 760 kilométernyi útszakaszt érint.

A téli hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat minden esetben előzetes ütemterveknek megfelelően végzik el: először az autópályákon, autóutakon és főutakon, majd a felüljárókon és hidakon kezdik meg a beavatkozást, ezt követi a településeket összekötő mellékutak, illetve alacsony forgalmú bekötőutak hóeltakarítása vagy síkosságmentesítése.

A fontos szakaszokon preventív jellegű sózást végeznek, a hóeltakarítást csak akkor tudják megkezdeni, ha a lehullott hó vastagsága meghaladja az 5 centimétert, az alatt csak sózásra van lehetőség, megelőzve a forgalom által letaposott hó burkolatra fagyását.

A téli hóeltakarításban és síkosságmentesítésben dolgozó nehézgépjárművek fordulóköre akár 2-5 óra is lehet, ezen időszak alatt pedig időjárástól függően akár újabb 5-10 centiméternyi hó is hullhat a burkolatra, vagyis újabb beavatkozást kell végeznie a munkagépeknek, amíg a havazás el nem áll. 


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
replaced

Hiába a drágulás, ebből nem engednek a magyar családok

A gyermektáborok összehasonlításával foglalkozó Táborfigyelő portál adatai szerint idén nyáron 210 ezer fiatal táborozik Magyarországon. Az árak emelkedtek, és egyre népszerűbbek az olyan táborok, mint a robotépítő, a drónprogramozó és a tőzsdetábor.

Íme az összes hiba, amit a légkondival elkövethetünk

Első használat előtt mindenképpen takarítsák ki és fertőtlenítsék a légkondicionáló berendezéseket, különben súlyos fertőzéseket kockáztatnak - figyelmeztet a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ levegőhigiénés szakértője. Szigeti Tamás az InfoRádióban elmondta: a klimatizált helyiségben csak 8-10 Celsius fokkal legyen hűvösebb, mint odakint, és ne felejtsünk el szellőztetni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.10. kedd, 18:00
Sós Endre
a Fővárosi Állat- és Növénykert főigazgatója
Mennyit érdemes egy magyar borért külföldön elkérni?

Mennyit érdemes egy magyar borért külföldön elkérni?

A nemzetközi kereskedelem gazdasági növekedésre gyakorolt hatása az utóbbi évtizedekben a közgazdasági kutatások homlokterébe került. A globális kereskedelmi folyamatok makrogazdasági elemzései mellett azonban kevés figyelem irányul az ágazati sajátosságokra, holott ezek gyakran kulcsfontosságú betekintést nyújtanak a helyi gazdaságok dinamikájába. Magyarország borászati szektora ebből a szempontból különösen érdekes esettanulmányt jelent: strukturálisan heterogén iparágról van szó, amelyet az EU-csatlakozást követő sajátos intézményi környezet alakít. A Journal of Wine Economics-ban megjelent tanulmányunkban azt vizsgáltuk, miként befolyásolják a vállalati szintű árképzési döntések – különös tekintettel a profitmarzsokra – a borászatok exportpiaci részvételét és nemzetközi teljesítményét.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×