Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.54
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Kétszer egysávos lesz az M3-as folytatása

Kétszer egysávos lesz az M3-as folytatása

Az M3-as gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Bergdaróc (az ukrán határ) közötti szakaszának kétszer egysávosra történő tervezésére írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás annak következménye, hogy a napokban jelent meg az a kormányhatározat, amely kétszer egysávosra redukálja ezt az utat, azzal a megkötéssel, hogy később kétszer kétsávossá legyen fejleszthető - írta a napi.hu.

A NIF ezt úgy fogalmazza meg, hogy előbb 2x2 forgalmi sávos autópálya megvalósítását kell megtervezni, majd ebből a megoldásból - a vízszintes és magassági vonalvezetés, valamint keresztmetszeti kiépítés ütemezését figyelembe véve - visszaépítve kell kialakítani az autópályává fejleszthető 2x1 forgalmi sávos út tervét, javaslatot kell tenni az autópálya későbbi racionális kiépítésére is.

Az ajánlatok beadási határideje október 19. Az értéklésnél egyaránt 50-50 súlyszámmal szerepel az ár, valamint a minőségi kritériumok.

A gyorsforgalmi utak veszélyeiről az elmúlt időszakban többször is írtunk, cikkeinket itt tekintheti meg:

Ennek dőlnek be a sofőrök, rengeteg a baleset

Újabb okok, amik miatt veszélyesek a gyorsforgalmi utak

Több dolog miatt is veszélyesek a gyorsforgalmi utak

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×