eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Mikor visz gyorsvonat a reptérre?

Mikor visz gyorsvonat a reptérre?

A következő hónapokban születhet döntés a ferihegyi gyorsvasút fejlesztéséről. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az InfoRádióval közölte, hogy az engedélyek beszerzése már folyamatban van.

Az ősszel dönthet a kormány a ferihegyi vasút fejlesztéséről – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A tárca kiemelte, hogy a beruházás keretében a 2-es repülőtéri terminálon vasútállomás is épül majd.

A kabinet még tavaly decemberben határozatban rendelte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen kötöttpályás kapcsolatának előkészítését, a döntés értelmében Kőbánya-Kispest és Monor állomások között egy 27 kilométeres kétvágányú, villamosított vasúti pálya létesülhet. A fejlesztés nemcsak a főváros irányából, hanem a dél- és kelet-magyarországi nagyvárosokból is lehetővé teszi majd a repülőtér gyors megközelítését.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arra is kitért, hogy az előkészítés uniós forrásokból zajlik,

jelenleg az engedélyezési tervek kidolgozása van folyamatban,

a vasúthatósági létesítési engedély megszerzése még idén várható, ahogy a finanszírozásról és az ütemezésről is dönthetnek.

A Világgazdaság szerint a beruházás több tízmilliárd forintba kerülhet. A napilap szerint az uniós keretben már kevés a tartalék, ezért állami forrásokra is szükség lehet. Korábban, a 2024-es olimpiai pályázattal összefüggésben, azzal számoltak, hogy a vasút a következő évtized elején épülhet meg.

Szintén a repülőtéri közlekedés fejlesztési teveinek része volt a Budapesti Közlekedési Központ intézkedése: a BKK néhány hónapja elindította a budapesti belváros és a reptér közötti közvetlen autóbuszjáratát. Ezzel naponta több mint kétezren utaznak, vagyis járatonként 30-an.

A Világgazdaság adatai szerint tavaly 11,4 millió fő vette igénybe a budapesti repülőteret, az idén várhatóan ennél is többen lesznek. A folyamatban lévő, jövő nyárra befejeződő bővítéseknek köszönhetőn ugyanis a reptér évi 11,5-12 milliós utaskapacitása évi 15 milliósra nő. A Budapest Airportnál azzal számolnak, hogy 2019-ben el kell kezdeni egy újabb terminál (a C vagy 3. terminál) építésének előkészítését.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Összeomlás-kutató: végtelen növekedés nem lehetséges egy véges erőforrásokkal rendelkező bolygón

Összeomlás-kutató: végtelen növekedés nem lehetséges egy véges erőforrásokkal rendelkező bolygón

A klímakatasztrófa egyértelművé tette, hogy a folyamatosan növekvő gazdaságra alapozott társadalom fenntarthatatlan. Ezért a fogyasztás tudatos minimalizálására lenne szükség, az erőforrásokat pedig az úgynevezett polikrízisre történő mentális felkészülésre kellene fordítani – mondta az InfoRádiónak Stumpf-Biró András összeomlás-kutató. A Pannon Egyetem kutatója radikálisan látja az emberiség közeljövőjét, és ezt nem rejtette véka alá Magyarország első üzleti jövőkutató konferenciáján sem, ahol a Mélyalkalmazkodás nevű mozgalom hazai képviselőjeként tartott előadást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 29. 20:10
×
×
×
×