eur:
411.23
usd:
392.77
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Mikor visz gyorsvonat a reptérre?

Mikor visz gyorsvonat a reptérre?

A következő hónapokban születhet döntés a ferihegyi gyorsvasút fejlesztéséről. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az InfoRádióval közölte, hogy az engedélyek beszerzése már folyamatban van.

Az ősszel dönthet a kormány a ferihegyi vasút fejlesztéséről – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A tárca kiemelte, hogy a beruházás keretében a 2-es repülőtéri terminálon vasútállomás is épül majd.

A kabinet még tavaly decemberben határozatban rendelte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen kötöttpályás kapcsolatának előkészítését, a döntés értelmében Kőbánya-Kispest és Monor állomások között egy 27 kilométeres kétvágányú, villamosított vasúti pálya létesülhet. A fejlesztés nemcsak a főváros irányából, hanem a dél- és kelet-magyarországi nagyvárosokból is lehetővé teszi majd a repülőtér gyors megközelítését.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arra is kitért, hogy az előkészítés uniós forrásokból zajlik,

jelenleg az engedélyezési tervek kidolgozása van folyamatban,

a vasúthatósági létesítési engedély megszerzése még idén várható, ahogy a finanszírozásról és az ütemezésről is dönthetnek.

A Világgazdaság szerint a beruházás több tízmilliárd forintba kerülhet. A napilap szerint az uniós keretben már kevés a tartalék, ezért állami forrásokra is szükség lehet. Korábban, a 2024-es olimpiai pályázattal összefüggésben, azzal számoltak, hogy a vasút a következő évtized elején épülhet meg.

Szintén a repülőtéri közlekedés fejlesztési teveinek része volt a Budapesti Közlekedési Központ intézkedése: a BKK néhány hónapja elindította a budapesti belváros és a reptér közötti közvetlen autóbuszjáratát. Ezzel naponta több mint kétezren utaznak, vagyis járatonként 30-an.

A Világgazdaság adatai szerint tavaly 11,4 millió fő vette igénybe a budapesti repülőteret, az idén várhatóan ennél is többen lesznek. A folyamatban lévő, jövő nyárra befejeződő bővítéseknek köszönhetőn ugyanis a reptér évi 11,5-12 milliós utaskapacitása évi 15 milliósra nő. A Budapest Airportnál azzal számolnak, hogy 2019-ben el kell kezdeni egy újabb terminál (a C vagy 3. terminál) építésének előkészítését.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×