eur:
411.26
usd:
392.94
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Nagy változás a metróban

Nagy változás a metróban

Csütörtöktől haladhatnak át az utasok a Deák Ferenc téri metróállomás Sütő utcai kijáratánál az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó beléptetőkapukon. Ez a megállóhelyi infrastruktúra-telepítés első állomása, amelyen a BKK éles környezetben teszteli a beléptetőkapuk funkcionális működését. Az utasok mindkét irányból nyitott kapukkal fognak találkozni az állomáson.

A Deák Ferenc téri metróállomás Sütő utcai kijáratához összesen 10 beléptetőkaput telepítettek, melyeket – tekintettel arra, hogy mindez egy tesztidőszak kezdete – az utasok a kezdeti időszakban mindkét irányból csak nyitott állapotban használhatnak. A BKK kiemelt figyelmet fordít az utasok biztonságára, ezért fokozatosan vezeti be az új berendezések használatát, így néhány hetes ismerkedési időszakot követően, mikor az utasok már megszokták a kapukon történő áthaladást, további funkciók is tesztelésére kerülnek - közölte a társaság.

Mivel a metróhoz vezető irányban

a kapuk nyitás/zárás funkcióját még nem üzemelik be, így azok semmilyen beavatkozást nem igényelnek

az utazóközönség vagy a beléptető személyzet részéről. 2-3 hetes időszakot követően csak a metróból kifelé vezető irányban elhelyezett kapuk fognak nyílni automatikusan, ellenőri beavatkozás nélkül. A kapuk nyitása-zárása tehát automatikusan történik.

A metró területére történő belépésre használt kapuk várhatóan 2018-tól záródnak majd.

A kapukon való áthaladás irányát az azokon elhelyezett kijelzők jelzik, ezt kezdetben kordonok és személyzet is segíteni fogja. Mivel továbbra is szükséges a papír alapú jegyek és bérletek ellenőrzése, ezért az ellenőrzési rendszer nem változik.

A kapuk folyosószélessége – a nemzetközi tapasztalatokkal összhangban – körülbelül 60 cm, ami a kényelmes áthaladást biztosítja. Továbbá minden kijárat – így a Sütő utcai is – irányonként 1-1 széles kapuval is fel lesz szerelve, amelyek folyosószélessége 90 cm, így bárki számára kényelmesen használható. Minden kijárat esetén forgalmi szimuláció előzte meg a kapuk darabszámának meghatározását.

A tesztelés célja, hogy valós üzemeltetési környezetben szerezzen tapasztalatokat a gyártó és a visszajelzések alapján – ha szükséges – tovább fejlesszék azokat. Ezeket a teszteket a BKK, valamint a gyártásért, a telepítésért és az üzemeltetésért is felelős Scheidt & Bachmann szakemberekből álló csoportja végzi. A tesztelés helyszínéül azért a Sütő utcai kijáratra esett a választás, mert ezen a helyszínen nagyobb építészeti átalakítás nélkül telepíthették a készülékeket. Mivel ezt a kijárat frekventált helyen található, így többen ismerkedhetnek meg a kapukkal.

A munkálatok során összesen 810 kaputest, közel 530 állomási és közel 11 ezer járművekre kihelyezett érvényesítő készülék telepítése valósul meg. A kapuk használatát több lépcsőben fogja bevezetni a BKK. A végső állapot eléréséhez, azaz ahhoz, hogy az összes kapu rendeltetésszerűen működjön, szükséges az elektronikus jegyrendszer teljes infrastruktúrájának rendelkezésre állása. Az elektronikus jegyrendszer elindulásával a papírra nyomtatott jegyek és bérletek fokozatosan megszűnnek, szerepüket az elektronikus utazási kártyák veszik át - tudatta a BKK.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×