eur:
398.66
usd:
368.6
bux:
90938.17
2025. március 25. kedd Irén, Írisz
Rejtély: továbbra sem tudni, mi okozta a metróbalesetet

Rejtély: továbbra sem tudni, mi okozta a metróbalesetet

Csak év végén lehet eredménye annak a vizsgálatnak, amelyet a kettes metró vonalán, a Pillangó utcánál történt baleset után rendeltek el – mondta a Metróért Egyesület elnöke. A baleset tavaly december 5-én történt a feltételezések szerint a sínen csúszós réteget képző falevelek, szoftverprobléma vagy a metróvezető hibája miatt.

"Mivel novemberig meghosszabbították a vizsgálat határidejét, gyakorlatilag év végéig nem nagyon várunk érdemi eredményt azzal kapcsolatban, hogy pontosan mi okozta a 2016. december 5-én történt balesetet" – közölte Bíró Endre.

„Annyit azért lehet tudni, hogy

már végeztek néhány rekonstrukciós kísérletet:

hasonlóan csúszós pályát állítottak elő mesterségesen, amin Alstom-szerelvénnyel fékpróbákat végeztek. Ezeknek a próbáknak az értékelése, megfejtése folyik jelenleg” – mondta az egyesület elnöke.

Rejtély: továbbra sem tudni, mi okozta a metróbalesetet

A vezető elmondta, hogy elég összetett az ügy műszaki tartalma: egyrészt adott egy jármű, amit egy francia gyártó készített, másrészt egy vasútbiztosító berendezés, ami pedig egy német cég gyártmánya.

„Nyilván ennek a két nagy műszaki egységnek egymással kooperálnia kell, és egy ilyen balesetnél mindkét résznek a szerepét vizsgálni kell” - világított rá Bíró Endre.

Fontos körülmény lehet az is, hogy elég nehezen kapta meg ez a jármű a használatbavételi engedélyt annak idején,

sok kritika hangzott el a fékekkel kapcsolatban.

Ennek függvényében elég kellemetlen helyzet, ami most előállt, hiszen a féknek lehetett köze ahhoz, hogy ez a baleset bekövetkezett – emelte ki a Metróért Egyesület elnöke.

Hozzátette: fel kell venni a jármű gyártójával a kapcsolatot, hiszen annak ellenére, hogy a garancia lejárt ezen a járművön, a gyártó felel azért, ha egy jármű esetleg a gyártó hibájából balesetet okoz.

Bíró Endre elmondta, hogy

a szerződésben három év teljes körű garancia szerepel.

Az, hogy mennyi ideig tart a garancia, szerződésfüggő. Az orosz gyártó által most felújított szerelvényekre szintén három év garancia van, ugyanakkor van arra is példa, amikor egy gyártó akár tízéves nagyságrendű garanciát is vállal a járműre. Ez persze a jármű árában is megjelenik.

„A kettes vonalon közlekedő járművek árát tekintve elvárható lett volna egy hosszabb garancia” - véli a Metróért Egyesület elnöke.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A hirtelen jött meleg miatt találkozik most annyi medvével az ember

A hirtelen jött meleg miatt találkozik most annyi medvével az ember

Szlovákia különböző régióiban újabb két medvetámadásról számoltak be, amelyek aggasztóan megnövelték a vadon élő állatokkal való találkozások veszélyét. A támadások különböző körülmények között történtek március 21-én, az érintettek mindegyik esetben sikeresen elkerülték a súlyosabb sérüléseket.

„Ez csak politikai színház” – katonai vezetők ízekre szedték a brit miniszterelnök ukrajnai béketervét

Nem várt helyekről és személyektől kapott kemény kritikát Keir Starmer ukrajnai békefenntartó terve. A Tettrekészek koalíciójának szükségességét nem orosz kommentátorok, hanem brit és francia katonai vezetők kérdőjelezték meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.25. kedd, 18:00
Koltay András
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács elnöke
Jönnek az új jogsiszabályok: így lehet vezetői engedélyt szerezni, rengeteg változás lesz

Jönnek az új jogsiszabályok: így lehet vezetői engedélyt szerezni, rengeteg változás lesz

Az Európai Parlament és a Tanács megállapodott az új jogosítványszabályokról, amelyek bevezetik a mobilos jogosítványt, próbaidőszakot írnak elő az friss jogsisoknak, és lehetővé teszik a kísérővel történő vezetést. A változtatások célja az európai közlekedésbiztonság javítása, tekintettel arra, hogy évente közel 20 000 ember veszti életét az EU útjain - számolt be az Európai Parlament egy közleményben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×