eur:
412.08
usd:
394.17
bux:
79942.94
2024. november 25. hétfő Katalin
Elképesztő óvatlanság: sok autós nincs tisztában ezzel a szabállyal

Elképesztő óvatlanság: sok autós nincs tisztában ezzel a szabállyal

A Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Nap alkalmából kilencedik alkalommal végzett országszerte közös ellenőrzéseket a vasúti átjáróknál a MÁV és a rendőrség. Az akció idején a közúton közlekedők többsége betartotta a KRESZ előírásait, a tapasztalatok szerint azonban a járművezetők egy része nincs tisztában azzal, mit jelent a vasúti átjáró „fokozott óvatossággal” történő megközelítése.

A „Cselekedj biztonságosan a vasúti átjárókban” című, 2009 óta évente megtartott Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Kampány részeként múlt héten csaknem nyolcvan rendőr országosan több mint 50 helyszínen ellenőrizte a közúti közlekedőket, 46 vasutas biztonsági szakértő pedig szórólapokkal és szóban hívta fel az autósok, gyalogosok és kerékpárosok figyelmét a kockázatokra. Különösen arra, hogy a vonatok a vasúti átjárókban elsőbbséget élveznek, mert a váratlanul tilosban átkelők előtt nem tudnak megállni a több száz méteres fékútjuk miatt. Az átjárón áthaladás veszélyeire utaló szórólapokat és a figyelemfelhívást az autósok kedvezően fogadták, és jelezték, hogy már hallottak a kampányról. Az ellenőrzések helyszíneit a vasúttársaság a rendőrséggel egyeztetve határozta meg, az elmúlt évek baleseti helyzetelemzései alapján.

A rendőrök mérték a járművek sebességét, megfigyelték az átjárón való áthaladást, az indokolatlan megállást, illetve hogy a vezetők betartják-e a sebességhatárokat, a vasúti átjárók figyelmeztető és tiltó jelzéseit. Az ellenőrzés ideje alatt a közúton közlekedők többsége betartotta a KRESZ előírásait, ami főként a rendőri jelenlétnek volt köszönhető, azonban

a járművezetők egy része a vasúti átjáró „fokozott óvatossággal” történő megközelítésével nincs tisztában.

Volt, aki megállt az átjáró előtt és körülnézett, mintha nem működne a fénysorompó, de olyan is előfordult, hogy nagy sebességgel közelítették meg az átjárót. A vezetés közbeni mobiltelefonálás már kevésbé jellemző, mint az előző években – közölte a MÁV.

A gyalogosok többsége a sorompó piros jelzése előtt megállt, és türelmesen megvárta a biztonságos továbbhaladás feltételeit, de több esetben kellett felhívni a figyelmet arra, hogy a fénysorompó tilos jelzése ellenére már ne keljenek át a vágányokon.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a béregyezségről: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a béregyezségről: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

A CÉH zRt. már 35 éve az ország egyik vezető mérnökirodája. Az elmúlt években olyan projektek fűződnek a nevükhöz, mint a Mol Campus, a debreceni BMW gyár vagy a Bosch Campus komplex beruházása. A tervezés mellett projektmenedzsmenttel és hídtervezéssel foglalkoznak, számos ikonikus, az épített környezetet meghatározó épület vagy híd fűződik a nevükhöz. Az évek alatt azt is meg kellett tanulniuk, hogy hogyan lehet együttműködni egy olyan megbízóval, amelyik a vállalati működését az indiai vastu vallás elvei mentén határozza meg, de különleges kihívást jelentett három hazai kórházi projekt is, amellyel egyedülálló tapasztalatokat szereztek az egészségügyi szektorban. A Portfolio háromrészes videósorozatának első epizódjában Borbély Attila, a vállalat vezérigazgató-helyettese, tervezési igazgatója mutatja be a legnagyobb projekteket, a legérdekesebb megbízásokat és azt, hogy milyen irányba halad a globális mérnökszakma.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×