A BKV közszolgáltatási szerződés keretében működik, a megrendelő pedig a Fővárosi Önkormányzat, azt pedig, hogy melyik járat milyen gyakran közlekedik, minden évben felülvizsgálják - mondta a közlekedési vállalat vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában.
Antal Attila közölte: az utasszám folyamatosan csökken, ezt a folyamatot a BKV csak lassítani tudja. Budapesten azonban ilyen szempontból még jó a helyzet, mivel a közösségi és az egyéni közlekedés aránya 60-40 százalék. Más nyugat-európai országokban inkább a közösségi közlekedés áll vesztésre.
"Nagyon nagy az emberekben az egyéni mobilitási igény, a motorizáció nő. Ebben a versenyben elég nehéz a helyzetünk" - jelentette ki a BKV vezérigazgatója.
Kihívások
A közlekedési vállalat idén a zsúfoltságcsökkentést tűzte ki célul, a járatok kihasználtsága mindenütt 90 százalék alá került - mondta Antal Attila.
A vezérigazgató hozzáfűzte: a BKV-nak reagálnia kell a főváros szerkezetének változására, hiszen a jelenlegi járatstruktúra még akkor alakult ki, amikor még teljesen más volt az ipari berendezkedés Budapesten, nem volt ennyi lakópark vagy iskola.
A bliccelők nem menekülnek
A BKV vizsgálja annak lehetőségét, hogyan, milyen feltételek mellett adhatná el egy követeléskezelő cégnek a vitatott pótdíjak - amelyek összege 10 milliárdos nagyságrendű - behajtásának jogát - mondta a vállalat vezérigazgatója.
Antal Attila közölte: a követelésekkel a BKV korábbi vezetése nem tudott mit kezdeni, az ezekről szóló dokumentumok az irattárba kerültek, nemrég azonban újra elővették őket.
Hozzátette: a jelenleg kiszabott pótdíjakat egy ügyvédi iroda hajtja be, azt a céget pedig, amelyek korábban felhalmozódott követeléseket kezeli majd, közbeszerzési eljárás során választják ki.
A BKV vezérigazgatója elmondta: a vállalatnak a büntetésekről jegyzőkönyv áll rendelkezésére, amelyben az utas elismeri, hogy jegy nélkül utazott, a bediktált címek és nevek azonban nem mindig pontosak.
Hanganyag: Mong Attila