A napokban készült el az a megvalósíthatósági tanulmány, amely az 1-es és a 3-as villamos vonalának meghosszabbításával foglalkozik.
A beruházás a főváros nagy, kiemelt projektje, a várakozások szerint a mintegy 32 milliárd forintos költség 85 százalékát az unió fizeti.
Zelenák Tibor, a BKV sajtóirodájának vezetője elmondta, hogy a tetemes költség a vonalak meghosszabbítása mellett a villamoskocsik átalakítását is fedezi.
Nagyon fontos, hogy az esélyegyenlőséget is biztosítsuk ezeken a vonalakon. Az 1-es villamos esetében alacsonypadlós pótkocsik beszerzését tervezi a BKV. Mivel itt Tatra villamosok közlekednek, nincs más lehetőség - mondta a BKV munkatársa.
Zelenák Tibor hozzátette: a hannoveri villamosok esetében alacsonypadlós középrészt alakítanának ki a kocsikban, vagyis középen a peronszinten lehetne beszállni, majd kétoldalt fellépcsőzve lehetne eljutni a kocsi két vége felé.
A 32 milliárd forintból emellett meghosszabbítanák az 1-es villamos pályáját a Lágymányosi hídon keresztül a Budafoki útig, valamint a 3-ast a Soroksári úton keresztül a HÉV Pesterzsébet felső állomásáig.
Mindkét esetben egy megállónyi, pár száz méteres meghosszabbításról van szó.
A 2014-től 2024-ig tartó második ütemben az 1-est az Etele térig, a 3-ast pedig északon az angyalföldi Béke térig, déli irányban pedig Csepelen keresztül a budafoki Városház térig hosszabbítanák meg.
A hosszabbításon és a kocsiátalakításon kívül pályaátépítéseket is tartalmaz a beruházási terv.
A kiemelt projektről több másik mellett hamarosan dönt a kormány, szakértők az uniós támogatást már biztosra veszik.
A megvalósíthatósági tanulmány három verziója nyáron kerül a közgyűlés elé. Ha a városatyák rábólintanak a tervre, 2008-ban kiírható a közbeszerzési eljárás, 2009-ben pedig megkezdődhet a kivitelezés.