"Legyen együttműködés, béke és rend Budapesten", "Õszinteség, tisztesség, szakértelem", "Szeretem a Belvárost" - csak néhány az elmúlt napokban a fővárosban az önkormányzati választási kampányban megjelent plakátok közül. Konkrét ígéretek nélkül, rengeteg általánossággal próbálják meg a politikusok meggyőzni a voksolókat arról, hogy rájuk szavazzanak.
A tavaszi választások után nagyon komoly hitelességdeficit keletkezett a magyar politikában - vélekedett az InfoRádióban Fűrész Gábor.
A kommunikációs szakértő szerint ezért elsősorban a Gyurcsány-kormány felelős, mert a tavaszi országgyűlési választási kampány során használt jelmondataival homlokegyenest ellenkező cselekvésbe kezdett megválasztása után.
Eltűnt a hitelesség
"Ez kiüresíti a politikai beszédet is a választók számára, hiszen bármilyen vonzó reklámszlogennek akkor van értelme, ha van mögötte megfelelő termék. A politikával jelen pillanatban pont az a baj, hogy olyan mértékben eltűnt a hitelesség, hogy a szavak mögé már a választó sem képzel oda semmit" - fogalmazott Fűrész Gábor.
A kommunikációs szakértő szerint az önkormányzati választási kampány jelmondatai lózungok, azokban konkrét ígéreteket nem, inkább csak érzéseket, általánosságokat fogalmaznak meg.
"Nem mernek ígérni, különösen igaz ez az MSZP-re, de ez a helyzet a Fidesszel is. A közterületen a szocialisták óriásplakát-hirdetésein látszik, hogy az eredeti koncepció szerint a fejlődést ígérték volna meg, akár csak tavasszal" - mondta Fűrész Gábor, aki hozzátette: az MSZP kampányán jól látható, hogy az ígéreteket nem merik konkrétumokra lefordítani.
A kommunikációs szakértő úgy vélte, hogy ehelyett a szocialisták választottak néhány sikeres baloldali polgármestert, akik "lebegő értékeket" fogalmaznak meg, konkrétumok nélkül.
Egyúttal virtuális játékra hívjuk Önöket: találják ki, hogy melyik plakát melyik pártot népszerűsíti! Nem lesz könnyű dolguk...