Infostart.hu
eur:
387.53
usd:
330.6
bux:
109547.02
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: Pexels

Rettegnek a mozdonyvezetők – már a vasárnapi vasúti szerencsétlenség előtt figyelmeztettek

Két nappal a vasárnap esti baden-württembergi vasúti szerencsétlenség után is még folyik a kocsik mentése, és egyelőre nem derült ki, hogy pontosan mi okozta a katasztrófát.

Kisiklott vasárnap egy személyvonat a németországi Baden-Württemberg tartomány délkeleti részén Riedlingen közelében, a rendőrség hivatalosan is megerősítette, hogy a szerencsétlenségben három ember vesztette életét, és negyvenegy utas megsérült. Az utasok egy részének sérülései súlyosak, néhány könnyebben sérült ugyanakkor már elhagyhatta a kórházat.

A közlés szerint a Sigmaringenből Ulmba tartó, mintegy 100 utast szállító regionális vonat a Münchentől 160 kilométerre nyugatra fekvő Riedlingennél azért siklott ki, mert a lezúduló esővíz alámosta a töltést.

A hatóságok arra számítanak, hogy kedden befejeződhet a négy kisiklott vasúti kocsi kiemelése a sínekről. A Deutsche Bahn szóvivője közölte: a munkálatok eddig a terv szerint haladnak. Egyidejűleg megerősítette azt a rendőrség és az ügyészség által közölt korábbi információt, amely szerint a valószínű ok a földcsuszamlás volt, amely egy túlfolyó szennyvízakna miatt részben betemette a síneket. Ennek ellenére a nyomozás nem fejeződött be – tette hozzá.

A tervek szerint a kocsik kiemelése után átvizsgálják a poggyászokat, illetve kutatják a további lehetséges nyomokat. A teljes kiemelést követően tudják a vasúttársaság szakemberei felmérni a károkat.

Ugyancsak hátra van még a vonat sebességét és más adatait rögzítő tachográf elektronikus készülék adatainak értékelése, egyelőre azonban azt sem erősítették meg, hogy a berendezést megtalálták-e.

A német hírportálok emlékeztettek arra, hogy 2024-ben már földcsuszamlás következtében kisiklott egy ICE expresszvonat ugyancsak Baden-Württembergben. A vonaton 185-en tartózkodtak, szerencsére senki nem sérült meg.

A Focus című hetilap online változatában a lap egyik újságírója arra hívta fel a figyelmet, hogy a mozdonyvezetők félnek az ominózus vonaltól. Arno Luc évekig vizsgálta a Deutsche Bahn helyzetét, és erről könyvet is írt, a Focusnak nyilatkozva utalt arra, hogy a természet erősebb az embernél. „Sajnos az ilyen balesetek újra és újra megtörténnek” – mondta. A Rajna-völgyben pedig folyamatosan sziklák csúsznak a sínekre, a veszélyes területeket állandóan figyelik, az alagutakat, a lejtőket és a sziklákat folyamatosan vizsgálják.

A szakíró úgy fogalmazott, hogy általában nem történik semmi, amikor ICE vonat nekicsapódik valaminek, mert csak a mozdony 80 tonnát nyom, a teljes szerelvény pedig 350 és 856 tonna között van.

„Az ilyen szerelvényeket nehéz lemosni a sínekről”

– fogalmazott. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a vasárnap esti balesetben érintett dízelmotorvonat tömege alig 200 tonna volt. Az újságíró a katasztrófa után beszélt egy mozdonyvezetővel, aki azt hangoztatta, hogy ezek a vonatok rendkívül veszélyesek, túl könnyűek ahhoz, hogy biztonságosak legyenek. Mindehhez hozzátette azt is, hogy gyakran túl nagy sebességgel száguldanak a kanyarokban. Feltételezése szerint a vasárnapi baleset során is ez történt.

A Deutsche Bahn a Focusnak nyilatkozva ezzel kapcsolatban csak arra utalt, hogy a tachográfot még elemezni kell.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

A nyugati félteke védelme nagyobb hangsúlyt kapott az Egyesült Államok nemzetbiztonsági stratégiájában, mint korábban – erről is részletesen beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora. Sorra vette Washington terveit a nagy óceáni átjáróknál, megvilágította a Kínát, Grönlandot, Venezuelát érintő amerikai célok hátterét.

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Jelentős mértékben gyengült a magyar fizetőeszköz árfolyama az elmúlt napokban az euróval és a dollárral szemben. A piaci mozgás hátterében nagyrészt az MNB keddi sajtótájékoztatóján elhangzott gondolatok állnak, amelyek a magyar jegybank lazuló előretekintő iránymutatását és - az adatok megfelelő alakulása esetén - a kamatcsökkentési ciklus megkezdését vetítették előre. Az MNB kommunikációs hangvételének puhulására erős piaci reakció érkezett: a forint árfolyama a döntés óta közel 6 egységet emelkedett az euróval és a dollárral szemben is, ami körülbelül 1,5 százalékos gyengülésnek felel meg. A forint gyengülő tendenciája kezdetben ma is folytatódott (az euró jegyzése már az október vége óta nem látott 390-es szint felett is járt), Kurali Zoltán MNB-alelnök óvatosságot hangsúlyozó megszólalása azonban fordulatot hozott a devizapiacokon. Végül erősödéssel állt meg az árfolyam.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×