Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.43
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Unsplash

Óriási adókedvezménnyel pörgeti fel az elektromos autók piacát az új német kormány

A német kancellár a napokban hirdette meg, hogy a gazdaság fokozatos talpra állását már a nyári parlamenti szünetig beindítják. A szociáldemokrata alkancellár, egyben pénzügyminiszter, Lars Klingbeil a befektetések ösztönzése érdekében a vállalatok számára nagyszabású adócsökkentési programot hirdetett meg.

Lars Klingbeil, aki egyben az SPD elnöke is, már részletes törvénytervezetet terjesztett elő, a kormány a hírek szerint szerdán várhatóan jóváhagyja, noha az ellenzék, elsősorban a Zöldek Pártja a tervezett intézkedések hatásaként rendkívüli költségvetési hiánnyal riogat.

Gazdasági elemzők szerint a gazdaság fellendítését célzó adókönnyítések közel 46 milliárd eurós bevételkiesést okozhatnak a szövetségi költségvetésben. A vállalatok számára vonzó adófeltételek ugyanakkor a remény szerint várhatóan a beruházások élénkülését eredményezik. A tervek között szerepel a társasági adó későbbi csökkentése is, ami a vállalatoknak hosszú távú tervezési biztonságot nyújthat.

Az ARD szerint a tervezet tartalmazza az üzleti célokra használt elektromos autók vásárlásának rendkívüli ösztönzését is. A tisztán elektromos autók vásárlása adózási szempontból vonzóbbá válik a vállalatok számára: a beszerzés évében akár 75 százalékot, de még az azt követő esztendőkben is jelentős összeget levonhatnak az adóból. Ennek kapcsán a portálok úgynevezett értékcsökkentési időszakot említettek, ami hat évre terjedhet ki.

A Német Autóipari Szövetség (VDA) úgy véli, hogy a tervezett rendszer működhet. A szövetség elnöke, Hildegard Müller szerint mindez erőteljes jelzés az elektromobilitásba való befektetés számára.

Autóipari elemzők szerint a céges autóvásárlások ugyanakkor jótékony hatással lehetnek a magánautók piacára is, mert jóval több elektromos autó jelenik majd meg a piacon, és a céges kocsik is a magánvásárlók között találják majd meg új tulajdonosaikat. Az eddigi németországi autóértékesítéseknél hatvan százaléknál cégek voltak a vevők, így jelentős szegmenst érint a döntés.

Azt is fontos azonban kiemelni, hogy a támogatás nem lesz tartós, csak a 2027 végéig megvásárolt autók esetében érvényesíthető az adókedvezmény, ezért azt reméli a kormány, hogy gyors fellendülés indul meg az elektromos autók piacán. Ez a fejlemény fontos lenne a német autóiparnak erősen kitett magyar gazdaságnak is.

A nagykoalíciós kormány a napokban rendkívüli intézkedéseket tartalmazó, a kancellár szavai szerint „turbóprogramot” hirdetett meg a gazdaság fellendítésére. „Az embereknek és a vállalkozásoknak a nyár közepéig érezniük kell, hogy sínen vannak a dolgok” – idézte a média a német kancellárt.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×