- Újfajta repülőjegyek jelentek meg Európában, máris vihart kavartak
- Búcsúzhat a világ az égbolt királynőjétől
- Csődhullám fenyegeti az európai légitársaságokat
- Meglepő, ki veheti meg Alitalia-utód olasz állami légitársaságot
- Figyelemre méltó hírt szellőztetett meg a Ryanair-vezér a Wizz Airrel kapcsolatban
Az eddig Cityline 2.0 munkanéven emlegetett leánycég végül City Airlines GmbH elnevezést kapta – írja az Airportal.hu. Az új egység központja Münchenben lesz, Európán belüli rövid- és középtávú útvonalakkal szolgálva a Lufthansa-csoport hálózatát, a Lufthansa és a Lufthansa Cityline légitársaságokkal szoros együttműködésben.
Az új regionális légitársaság Airbus-keskenytörzsűekből álló flottát üzemeltet majd, a személyzet toborzása a közeljövőben indul.
A Lufthansa-csoport vélhetően azért döntött az új regionális cég megalapítása mellett, mert a szakszervezetekkel kötött korábbi megállapodás értelmében a Cityline 2026 után már csak maximum 75 fő befogadására képes típusokat üzemeltethet.
A lap emlékeztet, hogy a légitársasági csoport pilótái korábban kritikájuknak adtak hangot, hogy a vállalat egy külön légi üzemeltetői engedéllyel rendelkező, alacsonyabb költségek mellett működő, de az anyacég márkaneve alatt repülő légitársaságot alapít. Kifogásolták, hogy a Cityline 2.0 légitársasághoz útvonalakat szervezének ki az anyacégtől, az ott dolgozó pilótákra viszont nem vonatkozik a Lufthansa kollektív szerződése.