Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Budapest Airport/Baranyi Robert

Ég és föld a különbség a Budapest Airport és a reptéri dolgozók elképzelései között így, a nyár elején

3,3 kontra 10 - ez a bérfejlesztési elképzelés fagyott be hetekkel ezelőtt a ferihegyi reptéren. Közben nyakunkon a nyár, napi 400 járattal - és várhatóan késésekkel, kimaradásokkal, a reptéren kígyózó sorokkal.

A Pénzcentrum úgy tudja, sztrájk készülődik a ferihegyi reptéren, a légiközlekedési szakszervezetek és a Budapest Airport álláspontja a tárgyalások ellenére sem közeledik egymáshoz.

Mint a portál a részletekről írja, a bérfelzárkóztatás kérdésben tapasztalható véleménykülönbség mértékére jellemző, hogy az üzemeltető által ajánlott 3,3 százalékos béremelés háromszorosát (10 százalék) követelik a dolgozók - legalább -, vita van továbbá az elégséges szolgáltatás mibenlétéről is.

Mondani sem kell, a helyzet utasok tömegét érinti, az időzítés pedig rettenetes: mindjárt itt a vakáció.

A dolgozók érdekeit

  • a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet,
  • a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete és
  • a Repülőteret Üzemeltető Dolgozók Szakszervezete

képviseli, közlésük szerint eredményesen küzdöttek a magánosítás ellen, abban is bízva, hogy stabil, emelkedő pályára áll a sorsuk, ehelyett most azt kell látniuk, hogy csökkenhet a reálbér.

A Budapest Airport viszont amondó, a munkavállalók bére az elmúlt években dinamikusan nőtt, a juttatási csomag versenyképes, a cég összességében felkészült a nyárra, ami 3,7 százalékos növekedést mutathat számokban az előző éviekhez képest.

Az elsőként említett szakszervezet elnöke a portál megkeresésére elmondta, a szektor munkaerőhiánnyal küzd a nyomott bérek és a munkakörülmények miatt, egyre több a tennivaló, ember viszont nincs, aki a feladatokat elvégezze, ha viszont a munkaterhek csökkennének, a megélhetés kerülne veszélybe. Erre volna gyógyír a két számjegyű százalékos béremelés, de ezen kívül a terhelés csökkentése is.

Egy esetleges sztrájk alatt nyújtandó elégséges szolgáltatásokról a reptér azt mondja, a teljes üzemelés tekinthető elégséges szolgáltatásnak, ez viszont a munkavállalók szerint nem tárgyalási alap.

A repülést évről évre sújtja a gépek szervizelési nehézsége, emiatt sok a késés és a járatkimaradás is, miközben naponta akár 37 ezer gép is fent lehet Európa légterében. Budapest napi átlag 400 járatot kínál nyáron, ez komoly terhelés az infrastruktúrának.

Címlapról ajánljuk
Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×