Infostart.hu
eur:
382.18
usd:
327.96
bux:
109218.56
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Budapest Airport/Baranyi Robert

Ég és föld a különbség a Budapest Airport és a reptéri dolgozók elképzelései között így, a nyár elején

3,3 kontra 10 - ez a bérfejlesztési elképzelés fagyott be hetekkel ezelőtt a ferihegyi reptéren. Közben nyakunkon a nyár, napi 400 járattal - és várhatóan késésekkel, kimaradásokkal, a reptéren kígyózó sorokkal.

A Pénzcentrum úgy tudja, sztrájk készülődik a ferihegyi reptéren, a légiközlekedési szakszervezetek és a Budapest Airport álláspontja a tárgyalások ellenére sem közeledik egymáshoz.

Mint a portál a részletekről írja, a bérfelzárkóztatás kérdésben tapasztalható véleménykülönbség mértékére jellemző, hogy az üzemeltető által ajánlott 3,3 százalékos béremelés háromszorosát (10 százalék) követelik a dolgozók - legalább -, vita van továbbá az elégséges szolgáltatás mibenlétéről is.

Mondani sem kell, a helyzet utasok tömegét érinti, az időzítés pedig rettenetes: mindjárt itt a vakáció.

A dolgozók érdekeit

  • a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet,
  • a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete és
  • a Repülőteret Üzemeltető Dolgozók Szakszervezete

képviseli, közlésük szerint eredményesen küzdöttek a magánosítás ellen, abban is bízva, hogy stabil, emelkedő pályára áll a sorsuk, ehelyett most azt kell látniuk, hogy csökkenhet a reálbér.

A Budapest Airport viszont amondó, a munkavállalók bére az elmúlt években dinamikusan nőtt, a juttatási csomag versenyképes, a cég összességében felkészült a nyárra, ami 3,7 százalékos növekedést mutathat számokban az előző éviekhez képest.

Az elsőként említett szakszervezet elnöke a portál megkeresésére elmondta, a szektor munkaerőhiánnyal küzd a nyomott bérek és a munkakörülmények miatt, egyre több a tennivaló, ember viszont nincs, aki a feladatokat elvégezze, ha viszont a munkaterhek csökkennének, a megélhetés kerülne veszélybe. Erre volna gyógyír a két számjegyű százalékos béremelés, de ezen kívül a terhelés csökkentése is.

Egy esetleges sztrájk alatt nyújtandó elégséges szolgáltatásokról a reptér azt mondja, a teljes üzemelés tekinthető elégséges szolgáltatásnak, ez viszont a munkavállalók szerint nem tárgyalási alap.

A repülést évről évre sújtja a gépek szervizelési nehézsége, emiatt sok a késés és a járatkimaradás is, miközben naponta akár 37 ezer gép is fent lehet Európa légterében. Budapest napi átlag 400 járatot kínál nyáron, ez komoly terhelés az infrastruktúrának.

Címlapról ajánljuk

A szuperkomputer nem bízik Lionel Messiben? Este sorsolás!

Pénteken, magyar idő szerint 18 órától rendezik a washingtoni John F. Kennedy Centerben a 2026-os labdarúgó-világbajnokság sorsolását. Az Opta elemző cég elkészítette esélylatolgatását: kiderült, matematikai képletek alapján mely válogatottak számítanak favoritnak. Ennek alapján (is) nagy biztonsággal megállapítható: európai vagy dél-amerikai győztest avatnak majd.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

A magyar gazdaság egyik nagy lehetősége, ha az egyetemeken és kutatóintézetekben születő tudományos eredményekre épülő innovatív technológiákat sikerrel viszik piacra deep tech vállalkozások. Ebben a műsorban kiderül, hogy mit takar ez az elnevezés és hogyan tudnak az élettudományi vagy AI-alapú fejlesztések áttörni a globális piacon. Szó volt arról is, hogy Magyarországon milyen oktatási és finanszírozási programok segítik a tudományos eredményekből kinövő technológiai cégeket, miért vonzza Magyarország a nemzetközi nagyvállalatok K+F központjait, milyen szerepe van az egyetemeknek ebben a folyamatban és miért fontos a KKV-k számára is, hogy innovatívvá váljanak. Vendégünk volt Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkár, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×