Előző javaslatában egyeztetést sürgetett Fürjes Balázs, és sürgette, hogy a szeptember 1-jei iskolakezdés előtt a főváros szüntesse meg a Nagykörúton, az Üllői út belső szakaszán és más forgalmas budapesti főútvonalakon létrehozott ideiglenes sávlezárásokat, mert azok álláspontja szerint büntetik az autósokat. "Autóval közlekedni egy nagyvárosban nem deviancia és nem bűn" - tette hozzá. Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes válaszközleményben butaságnak nevezi a szerinte a Fidesz különböző rendű-rangú megszólalói által gerjesztett autós-biciklis konfliktust, majd felsorolta, milyen szakmai érvek mentén születik döntés a kerékpársávok sorsáról (összefoglaló cikkünk itt olvasható).
Hétfőn Fürjes Balázs azt írta a Twitteren, hogy a Nagykörúton lehet biciklisáv, a parkolósáv helyén. Hozzátette, hogy ezt úgy kellene megoldani, hogy biztosítva legyen az áruszállítási lehetőség és a mozgáskorlátozottak parkolása - közölte a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt.
Fürjes megismételte kérését, vagyis hogy a tanévkezdés előtt adják vissza az elvett sávot az autósoknak, és "legyen előzetes, érdemi párbeszéd és szakmai hatástanulmány a parkolók helyetti kerékpársávról".
- Hamarosan eldől a nagykörúti kerékpársáv sorsa
- A kormány forradalmasítaná Budapest és az agglomeráció közlekedését
- A Nagykörút után itt a környék másik nagy, bringás dobása
- Új biciklisáv épül Budapest belvárosában
- Bemehetnek a buszok az Üllői úti biciklisávba
- Új kerékpársáv lesz az Üllői út melletti fontos útvonalon
- Éles szócsatákkal indult újra a Fővárosi Közgyűlés
- Érzékeny témáról faggatják a budapestieket
- Napi rekordok dőltek meg a budapesti kerékpáros közlekedésben