Az alig több mint 20 éves híd történetében nem ez volt az első ilyen eset. A Műszaki Egyetem docense szerint ez a hátránya az olcsóbb technológiának, de a híd ettől még biztonságos. A pesti hídfőnél az ATV Híradó felvételein jól látszik, hogy néhol több mint 10 centiméterre is kitértek egymástól az elemek.
A híd műszaki felügyeletét végző Budapest Közút munkatársai folyamatosan dolgoznak a fal megerősítésén: a balesetveszély megelőzése érdekében kellett ideiglenes megtámasztani a támfalat.
A Rákóczi hídnál úgynevezett talajtámfalat alkalmaztak, a híd mögé feltöltött föld függőleges megtámasztására. Ezzel az a gond, hogy ehhez a francia szabadalomból átvett, de speciálisan magyar megoldáshoz használt egyik alkatrész rendszeresen meghibásodik.
Tovább rontja a helyzetet, hogy a hídon nemrég elindult a villamosközlekedés, ez pedig felgyorsítja a talajmozgásokat.