- Jelentős változások jönnek szeptembertől az autós közlekedésben
- Tisztáztak egy fontos dolgot az e-rollerekről a rendőrök
- Lefejelték a buszt az e-rolleresek, egyikük életéért küzdenek az orvosok
- 75-tel száguldott az M5-ösön egy elektromos rolleres – videó
- A rendőrség nem várt tovább az új KRESZ-re, lépett az e-rollerek ügyében
- E-roller: tisztul a kép a kötelező körül
- Kiderült mennyi lesz az e-rollerek kötelező felelősségbiztosítása - mutatjuk!
- Haladékot kapnak az elektromos rollerek tulajdonosai
Melbourne, Párizs és más nagyvárosok után Madridban is elegük lett az embereknek az utcákon gyakran szerteszét hagyott elektromos rollerekből és ezek nem ritkán szabályszegő vezetőiből.
Mostanra a spanyol fővárosban is megérlelődött a döntés: októbertől betiltják a bérelhető e-rollereket – írja a Bloomberg alapján a vg.hu.
A spanyol főváros polgármestere, José Luis Martínez-Almeida az X-en közzétett bejegyzésében hangsúlyozta, hogy számukra a madridi polgárok fizikai biztonsága a legfontosabb, ezért visszavonják az e-rollerek kölcsönzésével foglalkozó cégek engedélyét.
Az önkormányzat közlése szerint a cégek több, korábban lefektetett feltételnek sem tudtak megfelelni, így például képtelenek voltak a teljes várost lefedni a szolgáltatásukkal, nem sikerült megfelelő biztosítást kötniük a rollerekre, és nem tudták olyan technológiával sem ellátni a járműveket, ami megakadályozná, hogy tiltott helyeken közlekedjenek vagy parkoljanak velük.
A döntés a magántulajdonban lévő hasonló eszközöket természetesen nem érinti, akinek saját e-rollere van, az közlekedhet vele továbbra is.
Madrid vezetése tavaly kötött egy három évre szóló szerződést a Lime, a Dott és a Tier Mobility cégekkel, amelynek értelmében hatezer rollert helyeztek ki az utcákra, ezeket most el kell tüntetniük onnan a vállalatoknak.
A városvezetés a döntést azzal indokolta, hogy a felhasználók rengetegszer szabálytalanul és tiltott helyen parkoltak a rollerekkel, és gyakoriak voltak a balesetek is.
Párizsban hasonló okokból tavaly áprilisban tartottak népszavazást, s a résztvevők 90 százaléka voksolt a tiltás mellett, az illetékesek pedig cselekedtek,
és őszre jóformán el is tűntek a bérelhető e-rollerek a francia fővárosból.
Koppenhágában 2020-ban szintén a teljes tiltás mellett döntöttek, majd egy évvel később komolyabb szabályozással újra engedélyezték használatukat. Barcelonában a történelmi városrészekben tiltották be az e-rollereket, és Rómában is szigorításon dolgoznak.