Nyitókép: Pexels

Eladhatatlanná váltak a régi dízelek, de az újat sem veszik

Infostart
2018. április 5. 13:39
Kijöttek a márciusi német újautó és használtautó eladási statisztikák, és ezekből elég ronda összkép rajzolódik ki, már ami a dízeleket illeti.

Márciusban 3,4 százalékkal kevesebb újautót adtak el Németországban, mint egy évvel korábban, ezen belül a benzinmotoros autók eladása 9,3 százalékkal nőtt, a dízeles autók eladása viszont gyakorlatilag összeesett, azokból 25,4 százalékkal kevesebbet adtak el, mint tavaly márciusban. A benzines autók aránya 64 százalékra nőtt, eközben a dízelek aránya már csak 31,4 százalék - írja a Portfolio.

Nagyon elbizonytalanodtak a vevők, ami elsősorban amiatt van, hogy hamarosan több német nagyvárosból is kitilthatják a dízelmotorral szerelt autókat, és bár az a legvalószínűbb, hogy egyelőre csak a régebbi, Euro 4-esig, esetleg Euro 5-ösig bezárólag nem hajthatnak majd be egyes nagyvárosok belvárosaiba, szóba került már az Euro 6-os motorral szerelt autók kitiltása is, szakértők szerint csak a legújabb, Euro 6c/6d normának megfelelő motorú autók vannak biztonságban, emiatt is nagyon nehéz jelenleg eladni Németországban az egyébként a korábbiaknál jóval kevesebb károsanyagot kibocsátó Euro 6-os motorú autókat.

Németországban a kereskedők több mint harmada szerint gyakorlatilag eladhatatlanok az új, Euro 6-os dízelek.

Márciusban a használtautó eladások is beszakadtak, 11,6 százalékkal kevesebb autót adtak el Németországban, mint egy évvel korábban, ami nagyrészt a dízelekkel kapcsolatos bizonytalanságra vezethető vissza, a benzines autók tulajdonosai is kivárnak az eladásokkal, a régi dízeleket pedig nagyon nehéz eladn. A németországi dízelek áresése egész Európában hullámokat vethet, más országokban is lefelé tolhatja a dízelautók árát.