Napokkal a 2024-es szezon kezdete előtt vált hivatalossá, hogy 2026-tól az Audi nemcsak motorgyártóként száll be a Forma-1-be, hanem – a Sauber felvásárlásával – gyári csapatot is indít. Sajtóértesülések szerint az ingolstadti márka körülbelül 650 millió euróért ütötte nyélbe az üzletet, ami a mostani árfolyamon 265 milliárd forintnak felel meg – írja a vezess.hu.
A német autóipar közelmúltban tapasztalt mélyrepülése azonban nehéz helyzetbe hozta a Volkswagen-csoportot, ez az Audi F1-es terveit is érinti. Október végén jelent meg a hír, hogy az Audi legalább részben eladhatja a frissen vásárolt, hivatalosan még el sem indult csapatát, amiről az Autosport értesülései szerint akár már a héten megállapodhatnak.
Az Audi nem reagál az eladással kapcsolatos hírekre, de úgy tudni, hogy katari kézbe kerülhet a részvények egy – méghozzá a tervezettnél nagyobb – része, ugyanis az ottani befektetők akár 1 milliárd eurót is áldoznának a projektre.
A Qatar Holding LLC-n keresztül jelenleg is jól látható a katariak jelenléte a Volkswagenen belül: a befektetőcsoport – a Porsche (53,3 százalék) és Alsó-Szászország (20 százalék) után a harmadik legnagyobb részvényesként – 17 százalékos részesedéssel rendelkezik, emellett a 20 fős igazgatótanácsban két katari is helyet kapott – írja a lap.