Nyitókép: Pixabay

Microsoft is megszenvedte a világméretű informatikai leállást

Infostart
2024. július 21. 18:29
A CrowdStrike amerikai kiberbiztonsági cég szoftverfrissítésével összefüggő globális informatikai hiba közel 8,5 millió Microsoft-eszközt érintett - közölte a Microsoft amerikai technológiai óriásvállalat.

"Jelenleg úgy becsüljük, hogy a CrowdStrike frissítése 8,5 millió Windows-eszközt érintett, vagyis az összes Windows-gép kevesebb mint egy százalékát" - írta a Microsoft saját blogbejegyzésében.

A CrowdStrike segített egy skálázható megoldás kidolgozásában, amely a Microsoft Azure infrastruktúráját segíti a javítás felgyorsításában - közölte a Microsoft, hozzátéve, hogy a technológiai óriás az Amazon Web Services-szel és a Google Cloud Platformmal is együttműködött a "leghatékonyabb megoldások" kidolgozásában. A CrowdStrike péntek reggel arról küldött figyelmeztetést ügyfeleinek, hogy a széles körben használt Falcon Sensor szoftver okozta a Microsoft Windows összeomlását és

a számítástechnikai zsargonban "kék halálnak" nevezett meghibásodást.

A meghibásodás a Microsoft 365 alkalmazásokat és szolgáltatásokat érintette. Az amerikai technológiai óriásvállalat a honlapján azt írta, hogy befejezte a hibaelhárítási műveleteket, és valamennyi, korábban érintett Microsoft 365 alkalmazás és szolgáltatás helyreállt.

Az informatikai hiba globális problémát okozott, a légi közlekedés és számos iparág is érintett volt, a bankoktól a médiavállalatokig.

A CrowdStrike amerikai kiberbiztonsági cég úgy véli, hogy nem biztonsági incidens vagy kibertámadás áll az informatikai hiba mögött, a problémát azonosították, megoldást is találtak rá, s a javítás már folyamatban van.