Az utóbbi időben a rollerek a figyelem középpontjába kerültek, az eddig megjelent kormányzati nyilatkozatok szerint készül a KRESZ módosítása, amely rendezheti a rollerek, ezen belül is a villanyrollerek helyzetét.
Az eddig megismert tervek szerint a maximum 25 kilométer/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, míg az ennél gyorsabbak segédmotoros kerékpárnak. Az egyelőre kérdés, hogy kötelező lesz-e biztosítást kötni rájuk, mindenesetre a segédmotoroknál erre szükség van – derül ki a Netrisk összeállításából. Németországban például a villanyrollerekre kötelező biztosítást kell kötni, csak 14 évnél idősebbek használhatják, és maximum 20 km/órás sebességgel mehetnek.
Magyarországon a becslések szerint ma már 80-100 ezer roller van használatban. Ez igen jelentős mennyiség, így a közlekedési kockázattal is számolni kell. A várható biztosítási díj kalkulációjánál jelenleg csak a segédmotor-kerékpárok adataiból lehet kiindulni.
A Netrisknél 2018 óta több mint 82 ezer segédmotor-kerékpár biztosítást kötöttek. Csak ebben az évben közel 11 ezret, míg a múlt év egészében majdnem 14 ezret. A segédmotor-kerékpárokra kötött kötelező biztosítások díja évről évre emelkedett. 2018-ban a biztosítások átlagdíja alig több mint 3200 forint volt, ebben az évben meghaladta az ötezer forintot.
A nagyobb motorkerékpárokra az átlagdíjak fokozatosan nőttek az utóbbi években. Öt évvel ezelőtt kilencezer forint alatt volt, míg ebben az évben már meghaladta a 16 ezer forintot a fizetendő összeg.