Nyitókép: MTI/EPA

Nem fizeti ki 100 milliós bírságát a Ryanair

Infostart
2018. október 5. 14:55
A szintén megbüntetett Wizz Air is vonakodik 25 millió forintos büntetése elismerésétől. A légitársaságok a nyár második felében halmoztak fel nagyobb késést és tartottak vissza információkat utasaik elől a fővárosi kormányhivatal szerint.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt összesen 125 millió forint bírságot szabott ki szeptember végén a fővárosi kormányhivatal a Ryanair és Wizz Air fapados légitársaságokra, azonban úgy tűnik, a pénzhez nem fog egykönnyen hozzájutni.

Mint a pénteki Világgazdaságban megjelent, az elsőfokú, nem jogerős ítélet alapján

a Ryanair biztosan nem fizeti ki az őt sújtó 100 milliós részt,

de olybá tűnik, hogy a magyar hátterű Wizz Air sem hagyja annyiban a 25 milliós büntetést.

A két társaság ellen júliusban, illetve augusztusban indítottak eljárást; a Ryanair esetében azért, mert a fővárosi kormányhivatal szerint két, Las Palmasra érkező repülővel voltak gondok. Az egyik esetben csak az érkező terminálon közölték az utasokkal, hogy egyes csomagjaik Budapesten maradtak, a másiknál

már a fedélzeten ülő utasokat túlsúlyra hivatkozva tájékoztatták arról, hogy nem minden csomagot tudnak elvinni, és száljon le, aki nem akar a csomagja nélkül menni.

A Wizz Airrel kapcsolatos problémáról a fővárosi kormányhivatal csak annyit hozott nyilvánosságra, hogy "nem teljesítette szerződéses kötelezettségeit", "nem biztosít előzetesen kifizetett szolgáltatásokat", illetve "semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait". A Világgazdaság azonban úgy tudja, hogy augusztus 2-án beszállítói hibából lassult le az utasfelvétel és késett a társaság több járata.

A társaságok október 10-ig élhetnek a fellebbezés jogával.