Az elmúlt időszakban radikálisan megemelkedett a streaming-előfizetők száma. Három-négy évvel ezelőtt még csak a hazai háztartások legfeljebb 10 százaléka vett igénybe ilyen szolgáltatást, napjainkban viszont már a lakosság közel fele streamingezik.
Sugatagi Gábor, az NMHH Piackutatási és Piaci Monitoring Osztályának vezetője arról számolt be az InfoRádióban, hogy 2021-2022-re ugrásszerűen megnőtt a megrendelések száma,
jelenleg már szinte minden második háztartásban előfizettek ilyen szolgáltatásra.
Hozzátette: egyre kevésbé mondható el az, hogy a streaming a fiatalok „hóbortja”. Ellenben a jövedelmi helyzet komoly befolyásoló tényező lehet. „Ott, ahol nem kell megnézni azt, hogy mire fordítunk minden forintot, ez nagyon elterjedt, ezen körökben 65 százalék használ ilyen szolgáltatást” – mondta.
A szerényebb anyagi helyzetben élők között viszont csak 20 százalék az előfizetők aránya. „Tehát érezhető egy jelentős különbség,
az ugyanakkor nem igaz, hogy csak a gazdagok szórakozása lenne a streaming és a szegények ki vannak zárva ebből”
– magyarázta az osztályvezető.
Az NMHH vizsgálatából az is kiderült, hogy a streaming terjedésével csökkenésnek indult a televíziós előfizetések száma, de még így is a magyarok tévéznek a legtöbbet európai viszonylatban. Évtizedeken keresztül 3,7 millió tv-s előfizetés volt Magyarországon, viszont az elmúlt két évben negyedévről negyedévre 20-30 ezres „lemorzsolódás” történt.
„Összességében ez már több mint 200 ezer lemondást jelent. A háztartások 5 százalékánál pedig már csak streaming-előfizetés van, a tévénézés tehát egyre inkább háttérbe szorul” – összegzett Sugatagi Gábor.
Az Infostart is beszámolt róla, hogy a Netflix jelszómegosztásainak felszámolásával májusban hatályba lépett szigorítás, valamint a júniusi rekordszámú regisztrációt követő visszaesés ellenére is emelkedik a legnagyobb streamingszolgáltató előfizetőinek a száma.
A nemzetközi szolgáltatások hazai szabályozásának dilemmáiról itt hallgathat meg több információt:
A cég új megrendelőinek száma júniusban több mint a kétszeresére bővült, majd a következő hónapban 25,7 százalékkal csökkent, a júliusi 2,6 millió új regisztráció azonban összességében emelkedést jelent a szokásoshoz képest – közölte augusztusban az Antenna piackutató cég.