Nyitókép: BKK

Vitézy Dávid beszállt az új bringasávos vitába - a buszok pártján

Infostart
2023. augusztus 23. 09:44
Újabb fejezetéhez érkezett az Üllői úton a busz- és metrópótlósávból kialakított kerékpársáv körüli vita. Megszólalt az ügyben Vitzézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetője is. Nincs a bringasávok jelenlegi formája mellett.

Vitézy Dávid egy Facebook bejegyzésben fejezte ki tiltakozását az Üllői úton a közelmúltban műanyagkarókkal határolt új kerékpársávok miatt. Szerinte a buszközlekedés komoly kárt szvenedett.

"Az Üllői úton buszok állnak a dugóban. A 100E reptéri expressz a korábban szokásos 30-35 perc helyett 45-50 perc alatt ér ki a repülőtérre.

A dugó a 9-es buszt, a 15-ös buszt és a 83-as trolit, illetve ha a Kálvin térig visszatorlódik, a kiskörúti 47-es és 49-es villamosokat is lassítja"

- közölte a hajdani közlekedési államtitkár, aki szerint elfogadhatatlan az, hogy a városi kerékpározás arányának növelése a közösségi közlekedés rovására valósuljon meg.

"A Budapest Mobilitási Terv által kitűzött cél szerint míg a kerékpározás a megtett utak arányában maximum 10 százalékra, a megtett kilométereket tekintve 5 százalékig nőhet, addig a közösségi közlekedés részarányát a mai 45 körüli értékről 50 százalékra szeretné növelni Budapest. Ezzel az alapelvvel megy szembe, ami az Üllői úton történt, itt fordult elő először ugyanis, hogy új kerékpáros infrastruktúra valójában nem az autós közlekedés, hanem

a buszközlekedés kárára jött létre.

Ugyanis az Üllői úton immár 6 éve működő buszsáv helyén van a pollerekkel elválasztott kerékpársáv, amit így se a reptéri 100E expresszbuszok, se szakaszosan az Üllői utat használó 9-es, 15-ös buszok vagy a 83-as troli sem tudnak használni "- írja Vitézy Dávid.

A közlekedési szakember szerint az Üllői úti kerékpársáv ügyében rossz döntés született azért is, mert

a reptéri BKK-buszokat ma már annyian használják, mint amennyien taxiznak, és ez kiváló hír,

hisz épp a Budapest Mobilitási Terv céljainak teljesülését jelenti. A 100E-n a BKK saját számai szerint heti 45-50 ezer ember utazik még a 2200 forintos jegyár mellett is, immár 7-8 percenként járnak a reptéri buszok (a metrópótlás előtt sok éve még félóránként jártak) és sokkal többen használják, mint ahányan az Üllői úti kerékpársávon bicikliznek.

A kerékpáros közlekedés infrastrukturális fejlesztése nem mehet a közösségi közlekedés rovására. Most pedig itt ez történt. Nem szégyen korrigálni, szerintem az Üllői úton ez szükséges, erre többféle megoldás is lehetséges, a közös busz- és kerékpársávvá alakítás vagy a teljes sávkiosztás újragondolása és külön busz- és kerékpársáv kialakítása a forgalmi sávok átrendezésével - írja Facebook bejegyzésében Vitézy Dávid.

Szerda délelőtt újabb posztot írt a témában:


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Vitézy Dávid: az új kerékpársávok akadályozzák a közösségi közlekedést
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást