- A fővárosi taxisok sem szívlelik a bójás biciklisávokat
- A taxisszövetség szerint átgondolatlanok az új, póznával elszeparált biciklisávok
- BKK-hirdetmény - Uzsonnázás lesz a karós kerékpársávokban
- Mesteri időzítéssel indult: útfelújítás a Sziget Fesztiválhoz vezető főútvonalon
- Nem csitulnak a kedélyek, újabb ágazat kritizálja a budapesti bringasávokat
Az Országos Mentőszolgálat szerint a budapesti Üllői úton kialakított kerékpársávok megnehezítik a mentőautók közlekedését. Keskenyek a biztonságos haladáshoz, az oszlopok pedig korlátozzák a parkolást - nyilatkozta az InfoRádiónak a mentőszolgálat szóvivője. Győrfi Pál elmondta, hogy korábban több sávot is használhattak a mentők, ha beállt a forgalom.
"Akár a buszsávban is előre tudtak jutni, vagy ha az autósok középen akartak utat engedni a mentőautónak, akkor volt hova lehúzódniuk. Most viszont ez már lehetetlen, mert a bóják gátolják ezt, és a mentőautó sem tud elhaladni a bója és a járda között" - közölte a mentőszolgálat szóvivője. Majd arra hívta fel a figyelmet, hogy az a jó, ha minél szélesebb úton haladhatnak a mentőautók.
A főpolgármester kabinetvezetőjem Balogh Samu viszont azt mondta, hogy
az újonnan kialakított biciklisávok csak Budapesten szokatlanok, más külföldi nagyvárosokban nem.
Az autók elférnek ezek mellett is, ráadásul eddig kocsik parkoltak a kerékpárút helyén. Úgy fogalmazott: "kétszer kétsávos forgalmi sávval rendelkező utakról beszélünk, ahol bőven van lehetőség arra, hogy ott autók félrehúzódjanak, illetve adott esetben a kerékpársávra is ráhajthatnak".
A Magyar Autóklub Jogi Bizottságának elnöke ugyanakkor arról beszélt: a főváros nem érzi át kellőképpen, hogy a mentőknek, a rendőröknek és a tűzoltóknak néha egyetlen perc késedelem is számít. Kovács Kázmér ügyvéd az InfoRádióban úgy vélekedett, hogy
az almát a körtével hasonlítja össze az, aki más városokra hivatkozik.
"Párizsban sokkal sűrűbben vannak hidak. Egyébként pedig nem szerencsés 600 ezres lélekszámú városok helyzetét a 2 milliós Budapestéhez hasonlítani. Bécsben például több mint tízszer annyi P+R parkoló van, mint a magyar fővárosban" - nyilatkozta.
Kovács Kázmér úgy látja, hogy Budapest vezetése csak a kerékpáros lobbinak akar megfelelni, és oda nem való politikai szempontokat is belekever ebbe a vitába. Az autóklub ügyvédje szerint a kerékpársávokat inkább a mellékutcákban kellene kialakítani.