"Elég szomorú, hogy bekövetkezhetett egy ilyen baleset" – mondta az InfoRádióban Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke, aki az üzemeltetési, karbantartási költségcsökkentések ellenére úgy véli, nincs közlekedésbiztonsági veszélyhelyzet.
Arra azonban figyelmeztetett, hogy az utasokat kellemetlenség éri majd, ha nem működik a klíma, elromlanak az ajtózárak a szerelvényeken, és megannyi hiba jött a nyáron elő. Mindez szerinte visszavezethető arra, hogy jelentős költségmegvonások vannak.
"Ez már azt jelenti, hogy ezen a szakaszon az utasok biztonsága súlyos kivetni valót hagy maga után"
– jelentette ki Meleg János.
A szerelvények nagyon régiek, ráadásul több mint 40 éves, a Volán-buszokról leselejtezett hűtőberendezéseket szereltek be, amit a szakszervezeti képviselő szeint már akkor sem lett volna szabad megtenni. Meleg János azt mondta, a szerelvényeket egyébként sem Magyarországra tervezték: valamikor Szlovákiában a 18-20 fokos hőmérsékletre próbálták ki. A klímaváltozás miatt mostanra rendkívül magas hőmérsékletek vannak, ezért a dél-alföldi régióban bekövetkezhetnek "adott esetben további problémák".
A hodászi vonatbalesethez hasonló ügyek felhívhatják a figyelmet a probléma súlyosságára, ám a szakszervezet elnöke szerint a költségek oldaláról további megszorításokat terveznek. "Ez azt vetíti előre számomra, hogy még több műszaki probléma lesz a közlekedésben" – mondta Meleg János.