Győri Ottilia az InfoRádiónak kifejtette: a kiírt közbeszerzési felhívás során a tanulmányterveztetésektől kezdve egészen az engedélyes kiviteli tervekig, minden el fog készülni a közlekedési beruházásban, mielőtt a kivitelezés megkezdődhet.
A tanulmánytervnek azt a problémakört kell körbejárnia, hogy a Budakeszi út mely szakaszán lehet érdemes és szükséges buszsávokat kialakítani, mintegy lehetőséget teremtve a tömegközlekedési járművek zavartalan haladására a gyakorta kialakuló dugók alkalmával. Emellett, hogy a közlekedési csomópontokban intelligens lámpák irányítsák a forgalmat, előnyben részesítve a buszsávok forgalmát. A projekt keretében arra is megoldást kell találni, hogy a buszvégállomásokat miként lehet a Pátyra és Telkire vezető utak mentére telepíteni, ahol P+R, illetve B+R parkolókat is létesítenének. Végül, de nem utolsó sorban
kiemelt tervezési pont a gépkocsiknak az M1-es autópálya felé irányítása egy elkerülő úttal Budaörs irányába
– ismertette a polgármester a tervezőkre váró feladatokat.
Tehát Budakeszi és Budapest között hosszabb–rövidebb szakaszokon buszsávokat alakítanának ki, ahol erre lehetőség van, közműkiváltásokkal, zöldterületek tervezetesével, javítva egyúttal a gyalogosok és biciklisek közlekedésének feltételein is. Győri Ottilia megjegyezte, a Budapest Fejlesztési Központ kiírására január 29-ig van mód jelentkezni.
A polgármester azt is elmondta, reményei szerint a beruházás részét képezheti majd a Budakeszi út teljes útburkolatának megújítása is, amelynek jelenlegi állapota több helyütt kritikán aluli.
A terveztetés végső határideje 2022 év eleje,
a kivitelezéshez azonban majd egy újabb „kört kell futni”.