- Izgalmas szakaszához érkezett a metrófelújítás
- Új részletek a metróépítésről
- 2022-re végezhetnek a metró középső szakaszának felújításával
- Modern távközlési rendszert építenek ki az M3-as metró vonalán
- Metrófelújítás - A BKV visszautasítja a DK politikusának állítását
- Tarlós István: siker a metrókocsik felújítása
Az orosz gyártó szakemberei a garanciaidőszak alatt folyamatosan Budapesten tartózkodnak, de a koronavírus-járvány miatt nem voltak itt az elmúlt hetekben. Most viszont visszaérkeztek, mivel nagyjából két hete kiderült, hogy a felújítottnak nevezett metrószerelvények alján lévő középfeszültségű áramátalakító-készülék szekrények felfüggesztése megrepedt - mondta az InfoRádiónak Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke.
Amint azt az Infostart korábban megírta, ez nem egyedi, hanem sorozatmeghibásodás. Az elnök szerint jelen pillanatban a teljes szerelvényállomány körülbelül 45 százalékát érinti. "Ez azért jelentős, száz kocsira kiterjedő meghibásodás, ami garanciális jellegű, nem is vitatja tudomásom szerint az orosz fél" - tette hozzá Bíró Endre.
"Naponta egy szerelvény rendbetétele várható, ez azt jelenti, hogy hat kocsi készül el egy nap alatt"
- mondta az elnök. Ez alapján ki lehet számolni szerinte, hogy nagyjából mennyi idő alatt készülhetnek el a javítások.
Hozzátette: nemcsak azon kocsik konstrukciós módosítása, cseréje készül el, amelyeknél már észlelhetőek volt a konzolok megrepedése, hanem a teljes járműállománynál, mind a 222 kocsinál. "A felfüggesztő idom prototípusa már elkészült, és innentől kezdve a 37 szerelvényen ki kell cserélni" - tette hozzá.
Úgy fogalmazott, minden tiszteletet megérdemel az a vizsgáló, aki időben észrevette ezt a meghibásodást, és szerencse, hogy ez megtörtént. Ha nem így történik, nagyon könnyen előfordulhatott volna, hogy a pályára leszakad ez a 180 kilogramm tömegű készülék.
"Sajnos ez szinte garantáltan kisikláshoz vezetett volna"
- jegyezte meg Bíró Endre.