- Karácsony Gergely nullára szeretné csökkenteni a halálos balesetek számát
- Karácsony Gergely: indulnak a közlekedésbiztonsági tesztprojektek
- Szakértő: az elektromos rollerek szabályozása égetőbb lenne
- Van, ahol már kipróbálták a főváros sebességkorlátozó megoldását
- Vitézy Dávid a sebességkorlátozásról: jó kompromisszum született
Vitézy Dávid a Kossuth rádióban beszélt arról, hogy meglepődtek a javaslaton, hiszen azt nem mutatták be a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának - a budapesti városvezetés és a kormány közötti párbeszéd legfontosabb színterének - ülésén.
Hozzátette, az egy nagyon helyes cél, bár nem újdonság, hogy a sebességet csökkentve tegyék biztonságosabbá Budapestet; a legtöbb lakóövezetben már most is csak 30 kilométer/órával lehet közlekedni, és egyéb korlátozásokat is bevezettek. Szerinte ugyanakkor a kerületeket bevonva, utcáról utcára kell dönteni a kérdésben, nem "fűnyíróelv" szerint, egységesen bevezetni a korlátozást.
"Azt a célt kell kitűzni, hogy Budapesten kevesebben haljanak meg az utakon, mert e téren nagyon rosszul állunk az európai fővárosokkal való összehasonlításban" - hangsúlyozta Vitézy Dávid, hozzátéve, hogy bizonyos utakon a 70-ről 50 kilométer/órára való visszalépés túlzás lenne.
A vezérigazgató szerint hiba volt az is, hogy a városvezetés nem magyarázta el az embereknek, hogy miről szól a javaslat és nem folytatott le semmilyen egyeztetést a kérdésben.
Mint azt az Infostart is megírta, a fővárosi önkormányzat javaslata értelmében 2021-től bevezetnék a 70 kilométer/órás sebességhatárok megszüntetését a budapesti gyorsforgalmi és autópálya-bevezető utakon, az összes többi fővárosi közúton és utcán pedig egységesen 30 kilométer/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. Az előterjesztést várhatóan szerdán fogadja el Karácsony Gergely főpolgármester.
A javaslat máris több bírálatot kapott, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér szerint például nem lesz kevesebb a halálos kimenetelű baleset a fővárosban attól, hogy csökkentik a sebességhatárokat. A BKV szerint lelassulhat a tömegközlekedés, a Fidesz-KDNP fővárosi frakciója pedig egyebek között a hatástanulmányokat, szakértői állásfoglalásokat hiányolja.