Nem változott jelentősen a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok matematikai és szövegértési készsége az előző évekhez képest, a szakközépiskolák (szakiskolák) eredményei továbbra is gyengék. A diákok angoltudása romló tendenciát mutat.
A matematikai felmérés átlageredményei szinte teljesen megegyeznek a tavalyi értékekkel minden évfolyam esetében. A szövegértésben a nyolcadikos és a tizedikes diákok szövegértési eredményei kicsivel jobbak a tavalyinál, a hatodikosok teljesítménye pedig kicsivel rosszabbak.
Az Oktatási Hivatal az eredményeket összegző kiadványban megjegyzi, hogy a fentebb látható adatok a közoktatás teljesítményének időbeli alakulásában nem tanúskodnak olyan trendről, amely mindhárom évfolyamon konzisz-tensen és több éven keresztül jelentkezett volna. Az egyes évek közötti évfolyamonkénti különbségek értéke szinte minden esetben szignifikáns, azonban a 2008-2018 közötti időszakban nem áll össze egyértelmű trenddé.
„Enyhe ingadozásokat láthatunk a szövegértés és a matematika területén is, amelyek évfolyamonként különböző irányban mutatnak kismértékű eltérést” - írja az Oktatási Hivatal elemzésében. Hozzáteszik: fontos hangsúlyozni, hogy az átlageredményeinek kismértékű változásával párhuzamosan az egyes intézmények szintjén komoly változások történhetnek az eredményekben.
Nincs változás a területi eredményeknél
Továbbra is elsősorban a budapesti, nyugat-dunántúli és a közép-magyarországi régió teljesít jobban a kompetenciaméréseken, és az észak-magyarországi valamint az észak-alföldi régió van lemaradásban.
A legjobb eredményeket a budapesti diákok érik el, a leggyengébbet a községekben élő tanulók.