Fogyasztóvédelmi eljárást indított a Wizz Air ellen a fővárosi kormányhivatal. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár közös közleményben azt írta,
elfogadhatatlannak tartják a magyar hátterű légitársaság utasok tucatjainak nyaralását tönkre tevő gyakorlatát, és különösen felháborítónak azt, ahogy a légitársaság a saját hibájából előállt helyzetet kezeli,
a tájékoztatás minimumát sem biztosítva az általa megkárosított utasoknak. A Miniszterelnökség szerint a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben "semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait". Ezért az eljárás haladéktalan lefolytatása indokolt.
Az utasfelvétellel kapcsolatos incidensek miatt Gulyás Gergely és Tuzson Bence utasítására indította el a fogyasztóvédelmi vizsgálatot a fővárosi kormányhivatal, és az ügyben eljárást indítottak a légitársasággal szemben - olvasható a közleményben.
A fővárosi kormányhivatal a Wizz Air versenytársával, a Ryanairrel szemben is vizsgálatot indított. György István kormánymegbízott az ír központú diszkont légicég poggyászkezelésével kapcsolatos hiányosságok miatt rendelte el két hete a vizsgálat lefolytatását.
A Wizz Air a hírre reagálva azt közölte, hogy az egyik beszállítójuknál meghibásodás történt, emiatt csütörtök reggel az utasfelvétel jelentősen lelassult, több járat is késve tudott elindulni. Hangsúlyozták, hogy minden esetben a vonatkozó jogszabályoknak és a légitársaság saját szabályzatának megfelelően tájékoztatják az utasokat. A légitársaság közleményében hozzátette, hogy bár az eset a Wizz Airen kívül álló okokból történt, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaálljon a menetrend szerinti működés.