Nyitókép: Lakatos Péter

Épülhet a hatalmas sportközpont a Déli pályaudvar területén

Infostart
2018. április 18. 08:27
Csaknem 1 milliárd forintból tervezheti meg a Déli pályaudvar üzemi területén a kormány által elképzelt sport- és szabadidőközpontot az M-Teampannon Építészmérnöki Kft. A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő Testnevelési Egyetem közölte a Közbeszerzési Értesítőben, április 16-án.

2016 elején döntötte el a kormány, hogy a Déli Pályaudvar területét vegyék állami tulajdonba, a MÁV csak vagyonkezelő legyen. A személyforgalom megmaradna a Déliben, de a "hátsó", üzemi részt sportcélra hasznosítanák. Az új létesítményeket alapvetően a Testnevelési Egyetem használná, de a nagyközönség előtt is nyitva állnának.

2017 végén kiderült, hogy az átépítés előkészítésére kiírt közbeszerzést leállították és nem kötöttek szerződést az akkor nyertes FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. vezette konzorciummal.

Az új döntés szerint 980 millió forintból az M-Teampannon Építészmérnöki Kft. tervezheti meg az új sport- és szabadidőközpontot.

A pályaudvar üzemi területén a teljes tervezési terület 60 hektárt tesz ki. A felhívásra 3 ajánlat érkezett, a másik kettőt a győri székhelyű TSPC Kft., illetve a budapesti Középülettervező Zrt. adta be. A nyertessel március 27-én kötötte meg a szerződést az ajánlatkérő.

A közbeszerzés.hu-n közzétett kiírásban egyebek között a megvalósítandó létesítmények vannak felsorolva:

  • Apartmanház 12800 m²
  • Jégcsarnok 5947 m²
  • Multifunkciós csarnok 6611 m²
  • Tenisz centerpálya és squash pályák 6159 m²
  • Szabadtéri teniszpályák 2000 m²
  • Szabadtéri streetball pálya, futsal pályák 1000 m²
  • Golf gyakorló pályák 1200 m²
  • Gyermek sípálya 1000 m²
  • Falmászó szikla 500 m²
  • Falmászó központ 600 m²
  • Futókör 1600 m²
  • Extrémsport pálya 900 m²
  • Lakóépület részeként készült mélygarázs személygépkocsik részére (40 férőhely): 2524 m²
  • Sportlétesítmény részeként készült mélygarázs személygépkocsik részére (180 férőhely): 6175 m²
  • Mélygarázs személygépkocsik részére (78 férőhely): 1892 m²
  • Felszín alatti busz parkoló-mélygarázs (42 férőhely): 6798 m²
  • Étterem, büfé 900 m²
  • Játszótér 1800 m²
  • Megvalósítandó összesen (felújítás + új építés) irányadó terület: 60406 m²
  • Sportági csarnokok esetében minden csarnokhoz, valamint az adott épületben közvetlenül kapcsolódik öltöző, iroda, szertár.

A bontandó létesítményeknél az alábbi felsorolás olvasható:

  • Vasúti műtárgyak 2384m²
  • Vizsgáló peron 634m²
  • Vasúti vágányok, aljakkal 7418 fm
  • Felsővezeték, csatlakozó szerkezetek 4229 m²
  • Egyéb bontási munkák 50634 m²

Az M-Teampannon Építészmérnöki Kft. honlapján található információk szerint a cég több díjban is részesült egyebek a Budapest Szíve programért, a Semmelweis Egyetem Oktatási és Kutatási Központért, az MTK Hidegkuti Nándor Stadion és környezete fejlesztéséért, az Új Nemzeti Stadion és Istvánmező rehabilitációjáért, az NKE Sportközpont Ludovika Campus terveiért, a Corvin-Szigony sétányért, Újpesten a Szent István tér, mélygarázs és virágpiac, a 13. kerületben a Népfürdő utca átalakításáért, valamint több vidéki, egyebek között szegedi, tatabányai és gyulai, illetve külföldi projektért is.

A kormány 2016 szeptember végén tette közzé azt a határozatot, amely előírta a Déli pályaudvar újfajta hasznosítását. Akkor Gyetvai Árpád, az egyetem fejlesztéséért is felelős miniszteri biztos azt mondta: a Déli pályaudvar üzemi területén tervezett beruházás nem befolyásolja a vasúti személyforgalmat.