Minden eddiginél szélesebb ünnepi édességkínálatból választhatnak idén a vásárlók. Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára a lapnak elmondta, a választáskor a legfontosabb az, hogy valódi csokoládéból készüljön a termék, míg az ár csupán a harmadik helyet foglalja el a fogyasztói döntéshozatalban. Mindez a forgalomban is megmutatkozik: a piaci szereplők szerint az eladott mennyiség évről évre kissé csökken, míg az árbevétel stagnál.
A szövetség becslése alapján tavaly 3,4 milliárd forint értékben fogyott a szezonális édességekből, ami 655 tonnának felel meg. Szaloncukorból 5,5-6 milliárd forint értékben, 3500-4000 tonna került a kosarakba. A legjobban minden évben a hagyományos csokoládémikulás fogy, az ünnepi édességpiac több mint 60 százalékát lefedve. A második helyen a hagyományos ajándékcsomag és az adventi kalendárium áll, 10-10 százalékos részesedéssel. Egyre többen vásárolnak az édesség mellé játékot is, a gyártók pedig, felismerve ezt az igényt, ma már több olyan csomagot kínálnak, amelyekben a csokimikulás mellé játékfigura is jár. Ez a kategória a teljes forgalom közel öt százalékát tette ki tavaly.
A legkedveltebb szaloncukor továbbra is a zselés, a marcipános, az alkoholos, a rumos-diós és a csokoládékrémes, de nem sokkal van lemaradva a karamellás és a kókuszos ízesítés sem. Benke Anna jelezte: az új ízek mindig népszerűek, de még mindig a zselés szaloncukorból fogy a legtöbb, tavaly az eladott mennyiség fele ilyen volt.
A hagyományos édességek mellett folyamatosan növekszik a speciális táplálkozási
igényeknek megfelelő desszertek iránti érdeklődés. Vannak, akik egészségügyi
problémáik miatt, míg mások a tudatos táplálkozás jegyében döntenek a valamilyen összetevőtől mentes vagy csökkentett cukortartalmú termékek
mellett, amelyek korábban hiányoztak a kínálatból. Ma már vannak laktóz-,
glutén- vagy cukormentes, paleo vagy biomikulások is, és szaloncukorból is
széles a speciális kínálat - írja a Magyar Idők.